Stel een herhaling in

Hoi allemaal

Ik maak vaak een draadhek. Het wordt gedefinieerd door een rechthoek en door de toonhoogte (lengte x breedte x steek).

Is het mogelijk om een ruimte zo in te richten dat het raster automatisch wordt aangemaakt met alleen deze informatie?

(het is duidelijk dat ik vooraf de nodige schetsen zal hebben gemaakt voor het goede verloop van de repetities)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Kunt u ons uw basisonderdeel bezorgen?

Natuurlijk

Gebruik gewoon de solidworks-vergelijkingen,

Ik zal je vanavond een voorbeeld geven als niemand het eerder doet!

Hallo

In het bijgevoegde bestand heb ik een snelle bewerking gemaakt om te visualiseren wat er met vergelijkingen kan worden gedaan.

Klik met de rechtermuisknop op de map "Vergelijkingen" in de boom en vervolgens op "Vergelijkingsbeheer".

Alles kan worden geconfigureerd en aangepast aan het gewenste resultaat.

Succes!!

test_grillage.sldprt

Hier is een essay,

Pas natuurlijk op dat je geen onmogelijke waarden plaatst, anders zal Solidworks niet blij zijn...

grid.sldprt
1 like

Dank u voor uw antwoorden

Ik vergat te vermelden dat ik SW2011 gebruik.

Ik kan de bestanden van Jose-accessa en Thomas.Guillard.

Ik weet zeker dat er informatie is die mij kan helpen. maar de bestanden zijn gemaakt met een hogere SW dan de mijne.

Is het mogelijk om een kleine tutorial of een sw2011 bestand te maken.

Meric bij voorbaat

@bflorencon, geef ons een voorbeeld van uw roosters.

Dit is wat ik graag zou willen configureren.

Het is een heel eenvoudig raster. (Lengte x Breedte x Steek)

Het doel is dat door het veranderen van de afmetingen (Lg x B) het raster opnieuw wordt ontworpen.

Vriendelijke groeten

grille.jpg

Er is een tutorial over Lynkoa, maar er is een vergoeding: http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/thematiques-avancees-les-equations-dans-solidworks.html.

Voor 1 euro ziet het er echter zeer compleet uit.

Anders is er nog steeds de google-methode die het best goed doet.

Kortom, met een vergelijking kunt u elke waarde in uw ontwerp vervangen door parametriseerbare gegevens.

Klik gewoon met de rechtermuisknop op de vergelijkingsmap in de functieboom en selecteer "Vergelijkingsbeheer".

Vervolgens moet u op "Nieuwe vergelijking" klikken en de waarde selecteren die op de tekening moet worden ingesteld.

Vervolgens hoeft u alleen maar de waarden te wijzigen volgens wat u wilt (het is mogelijk om een vergelijking in te voeren op basis van een andere door deze rechtstreeks in het vergelijkingsbeheer te selecteren... voorbeeld: L1 is een geparametriseerde waarde, we maken L2=L1/2. Het is mogelijk).

Dit is slechts een korte samenvatting, maar de functie van vergelijkingen stelt je in staat om een volledige tekening op te zetten, dus voor een gaas is het heel eenvoudig:)

A+

3 likes
Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
Definitie van een draadrooster

Bedankt

Maar de link retourneert een 404-fout!!!!

Ik ben nog steeds geïnteresseerd in de tutorial

Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
Definitie van een draadrooster