Parametrisering van machinaal gelaste profielschetsen

Hoi allemaal

Ik heb een kleine vraag, na veel onderzoek heb ik geen informatie gevonden over het dynamisch maken van een "Lib feat part"-sjabloon (.sldlfp); Ik zou inderdaad graag een hele bibliotheek met profielen willen maken op basis van de nf-producten van mijn leverancier. Als voorbeeld neem ik een schets van een vierkant profiel,  dat ik aan 3 zijden variabel maak; dikte, breedte en lengte.

Zodra mijn schets klaar is, maak ik een familie van onderdelen met de verschillende mogelijke configuraties van afmetingen.

Is het mogelijk om deze coinfigs terug te halen voor het maken van de . SLDLFP of moeten we de profielen 1 voor 1 aanmaken?

Dit is het antwoord op deze vraag en zou me tijd besparen in mijn bibliotheekproject. Bij voorbaat dank:)

Deze korte video zal je zeker helpen:

https://youtu.be/u6klAAOivRU

Sinds 2014 kunt u uw kamergezinsprofielen aanmaken. 1 enkel bestand voor meerdere profielen van hetzelfde type ;-)

2 likes

Heel erg bedankt :), ik heb net naar dit alles gekeken, het lijkt erop dat ik gewoon de verkeerde bestandslocatie kreeg om het te laten werken, ik plaatste mijn bestand in de 3e rij (grootte) naast de 2e rij (type) waardoor de keuze van parametrie overblijft.

Het enige wat ik hoef te doen is de namen te definiëren die nu ^^ in mijn naam zullen  passeren.

Trouwens, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de originele solidworks parametrische bibliotheek door te geven? (Ik kan deze versie van biblio niet downloaden) Hierdoor kan ik me laten inspireren door hun :) conceptie.

Nogmaals bedankt Max59 Ik zie mijn project veel minder vervelend en praktischer in gebruik:)

Het is waar dat je sinds SW2014 configuraties kunt maken voor profielbestanden, wat de mogelijkheden van het "multibody"-principe (@max59) vergroot.

De mogelijkheid om een afgeleid onderdeel (zoals schroeven) in een multibody-bibliotheekbestand te integreren, moet nog worden ontwikkeld

(zie mijn vraag

Zie: http://www.lynkoa.com/forum/2d/bibliotheque-dans-la-construction-soudee-solidworks

)

1 like

Nou ja, hoe dan ook, het is al geweldig voor profielen, ik scan al mijn leveranciersdocumenten en ik converteer naar Excel in 3 seconden, ik kopieer en plak bijna direct ;), en hier zijn al mijn leveranciersconfiguraties.