Hallo
Bij het maken van gereedschapsonderdelen (horlogerie) gebruik ik vaak de functie "Invoegen / Onderdeel". Alle volgende functies (extrusies, filets, boren, ...) zijn kinderen van dit ingebrachte onderdeel. Ik wil het ingevoegde onderdeel vervangen door een ander onderdeel van hetzelfde type (duplicatie van de tooling).
Ik kan het onderdeel niet vervangen, dus plaats ik een nieuwe (stroomopwaarts in de boom). Dan wil ik de eerste verwijderen. Helaas zijn ook alle kindfuncties verwijderd.
Is er een oplossing voor mijn probleem?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet Robin
Hallo
Ik ben bang dat er geen oplossing is. Voor zover ik weet is dit gedrag vrij logisch (maar het is niet degene die je wilt!). Inderdaad, de functies die u hebt gemaakt, hebben de referenties van uw ingevoegde onderdeel nodig. Als u onderdelen verwisselt (zelfs als ze bijna identiek zijn), is de ID van de referenties (vlak, vlak, afmetingen,...) niet meer hetzelfde.
Een tip : Als je onderdelen hebt die altijd met dezelfde beperkingen moeten passen, denk dan aan "Constraint references". Ik had er een filmpje over gemaakt, het is een beetje oud maar de functie is nog steeds relevant!
http://www.lynkoa.com/contenu/astuce-solidworks-reference-de-contrainte-0
Vriendelijke groeten
4 likes
Hallo
In de open verkenner voor het openen van een bestand is er de optie "Referenties..." ". Door erop te klikken na het selecteren van het bestand dat u wilt openen, is het mogelijk om het ingevoegde sjabloon te wijzigen.
De functies blijven dus aanwezig, maar zijn foutief als gevolg van de verandering van model (zoals uitgelegd door jmsavoyat ).
Als er geen grote verschillen zijn tussen de onderdelen, zal de reparatie snel zijn. Anders moet je jezelf wapenen met een beetje geduld om de entiteiten van het ingevoegde model te repareren.
8 likes
Hallo
Dank u voor deze voorstellen.
Ik ben blij dat ik de referenties van beperkingen heb ontdekt, die ik niet kende. Helaas is dit in deze situatie niet van toepassing.
Wat betreft de andere optie, ik heb de oplossing nog niet bereikt, ik zal er nog eens in duiken.
Vriendelijke groeten