Geen kleur op de tekening

Ik maak een tekening en wijs een dimensie toe aan een rode laag en een andere kant aan een blauwe laag.
Mijn probleem is dat de kleur niet op de tekening verschijnt
Ondanks mijn pogingen: kleurentekenen, exporteren in pdf, niets helpt, de COE verandert niet van kleur.
Iemand zal een idee hebben zodat ik de kleuren van een dimensie of een lijn in mijn tekening kan krijgen

Hallo en welkom;

Om de kleuren op je tekeningen te zien, moet je de kleurmodus activeren vanuit de Filters-toolbar (sneltoetsen =>F5)
image

Om de kleuren in de pdf's te exporteren moet je de systeemopties instellen:

En voor exports in dwg (of dxf) is het beter om een projectiebestand te gebruiken:
image

1 like

Bedankt voor de snelle feedback, maar ik had ook de kleurenweergavemodus geprobeerd zonder succes.

Ik had me voorgesteld dat er in de Solidworks-instellingen een optie was die ik had uitgeschakeld maar niet gevonden.

Ik heb geen ideeën meer...

@Maclane
Kun je je projectiebestand ontwikkelen?

Voor het projectiebestand naar de dwg en dxf:

In de Export/DWG/DXF systeemopties:

Je kunt het projectiebestand activeren:

Dit stelt je in staat om Solidworks-lijntypes te " vertalen/converteren " naar Autocad-lijntypes (dwg).
Je kunt ook de kleuren van de Solidworks-lagen vervangen door andere kleuren in de dwgs:

Voorbeeld:

1 like

@cedricthebaud Ben je in je opties voor tekenlaag correct geconfigureerd met " Als standaard "?
image

Hallo @Maclane
Ja, ik ben volgens de standaard geconfigureerd.
Ik zag dat SW geen klassieke RGB-kleuren gebruikt zoals andere software, maar een berekening gebruikt (in de setting van kamergezinnen). Is dat waarom het projectiebestand is?