Hallo
Ik heb onlangs een nieuwe Lenovo Thinkpad G2-laptop aangeschaft met een Intel I7-processor en een RTX A3000 grafische kaart erin
In de Visualize-software , wanneer ik een render alleen op de grafische kaart probeer uit te voeren, krijg ik een foutmelding die me vertelt "kan niet worden gerenderd", wanneer ik start in hybride modus, zie ik dat het alleen de processor is die werkt.
Natuurlijk werkt de processormodus maar om snelheid te winnen zou ik ook graag de geïntegreerde kaart willen gebruiken. Ik heb al geprobeerd het grafische stuurprogramma bij te werken.
Bij voorbaat dank als je het probleem al hebt opgelost
Vriendelijke groeten
Stelt een diagnose met solidworks RX.
Als uw kaart niet gecertificeerd is of zelfs niet erkend wordt door SW, is het logisch dat hij deze niet gebruikt:
https://www.visiativ-solutions.fr/solidworks-rx-comment-utiliser/
1 like
Hallo
Dank u voor uw antwoord.
Ik heb deze computer aanbevolen omdat hij op de lijst met geteste solidworks-videokaarten staat.
Aan de andere kant, waar ik geen rekening mee had gehouden, is dat in de lijst werd vermeld solidworks 2022 en we gebruiken momenteel solidworks 2019.
Naar uw mening is dit de reden voor mijn probleem?
Een rendermodus selecteren:
Klik op Extra > Opties > 3D-venster.
Schakel onder Renderapparaat de optie Automatisch uit.
Selecteer een rendermodus :
CPU, als uw CPU aanzienlijk krachtiger is dan uw grafische kaart.
GPU, als je een krachtige videokaart hebt, zoals een nVidia CUDA-compatibele GPU met meer dan 1 GB VRAM.
Hybride, als je een uitgebalanceerd systeem hebt met een goede nVidia-kaart en een vergelijkbare CPU.
techzpod.com Mobdro-apk
Hallo @ allemaal en @ allemaal
Zo eenvoudig is het niet! Ik zit in de 2021 versie
Je kunt namelijk alleen kiezen tussen de grafische kaart als je een NVIDIA IRAY hebt (lees ray tracing), als je bijvoorbeeld een NVIDIA Quadra P2000 hebt, en Visualize is van mening dat je kaart in dit geval zwakker is dan de CPU (bijvoorbeeld Intel Core I7 vier cores 8 threads of krachtiger proc)
Aan de andere kant, wanneer ik de uiteindelijke rendering doe, worden de 4 cores ten volle gebruikt, 100% of 95%, afhankelijk van de instelling).
Ook de denoizer mode (denoiser) is alleen actief met de juiste grafische kaart. In CPU-modus geen toegang tot de denoizer.
Dit betekent dat als je slechts af en toe visualiseert en als je de Vizualise Pro-versie niet hebt, de CPU voldoende is. Als u Vizualize veel gebruikt, betekent dit dat u de machine dienovereenkomstig moet trimmen. Als iemand die dat grafisch ontwerp doet, zal hij de juiste apparatuur moeten aanschaffen.
Vriendelijke groeten