Over 1 maand begin ik in een nieuw bedrijf, ik ga in wezen hetzelfde soort werk doen (trappen, leuningen, mechanisch gelast,...) maar hun traceersoftware is Topsolid. Zijn er mensen die de overstap tussen de twee software al hebben gemaakt? Wat waren de grootste verschillen die je vond? Heb je een advies voor mij?
Ik heb een korte overstap gemaakt naar Topsolid, en van mijn kant ben ik nooit verslaafd geraakt. We hebben er 2 BE (na de aankoop van de 2e) en één van de 2 werkte onder Topsolid.
Sindsdien is het merendeel van de machines herbouwd onder SW en zijn de ontwerpers gemigreerd naar SW.
Ter verdediging van Topsolid, het was in de tijd dat ze hun schetsmodus volledig herzien en ons ontwerpbureau de oude methode gebruikte, wat absoluut verschrikkelijk was.
Anders voor een betere, snellere opening, van onderdeelassemblages of tijdens het importeren stp of ander formaat, snellere MEP zodra de aanzichten zijn geïnstalleerd, zelfs op complexe assemblages.
Voor de minnen, de schetsen, de onmogelijke wijziging van een onderdeel uit een assemblage (je moet het onderdeel openen, het wijzigen...), en ergonomie in het algemeen. (veel minder gebruiksvriendelijk dan SW).
Verschillende mensen van het ontwerpbureau die aan SW hebben gewerkt, hebben de overgang geprobeerd, zeer gemengde resultaten voor Topsolid.
Aan de andere kant, in de andere richting, zijn de mensen onder Topsolid die zijn gemigreerd vrij tevreden met SW, afgezien van enige traagheid.
Hallo Ik ben te laat voor de post, maar het zal allemaal afhangen van het gebruik eigenlijk. Dit is slechts een persoonlijke mening, ik werk al jaren aan TopSolid (en heb zelfs "geholpen" om het te verkopen) en het verschil zal zitten in de persoonlijke bewerking. Veel plezier met zoeken, Johann