Hallo
Ik heb zojuist een SW-update gedaan van versie 2018 SP5 naar 2021 SP4.1. Ik heb PDM doorgestuurd in de update, maar ik kan geen werkstations meer aansluiten. Had je dit probleem en hoe heb je het opgelost?
Alvast bedankt voor je feedback!
Hallo
Ik heb zojuist een SW-update gedaan van versie 2018 SP5 naar 2021 SP4.1. Ik heb PDM doorgestuurd in de update, maar ik kan geen werkstations meer aansluiten. Had je dit probleem en hoe heb je het opgelost?
Alvast bedankt voor je feedback!
Hallo
Een beetje bondig als omschrijving van het probleem. Probleem met licenties? Problemen met toegang tot SW? PDM?
Dus maak je geen zorgen over de SW-licentie, ik kan offline PDM werken. Wanneer ik verbinding maak met PDM, krijg ik het bericht Kan geen verbinding maken met de archiefserver voor de kluis.
Het lijkt mij dat het absoluut noodzakelijk is om de server vooraf te upgraden in de nieuwe versie, is dit echt het geval?
Hallo
Je moet ook de sql-servers en archiefservers updaten: PDM werkt alleen met versies van solidworks die ouder zijn of gelijk zijn aan zijn eigen (om rare bugs te voorkomen..)
Om de server bij te werken, moet je een PDM-beheerder zijn?
Hallo
Bovenal moet je een beheerder zijn op serverniveau.
De updateprocedure is gedocumenteerd, maar wees voorzichtig, want bij de minste fout gaan uw gegevens waarschijnlijk verloren (of op zijn minst beschadigd).
SOLIDWORKS PDM 2021/SOLIDWORKS Manage 2021 INSTALLATIEHANDLEIDING
Hetzelfde geldt voor het hulpprogramma voor gegevensconversie (fileversionupgrade), installeer het als beheerder op de computer van waaruit het wordt gestart (het gebruikersprofiel dat het hulpprogramma installeert, moet degene zijn die het gebruikt). Dit wordt niet expliciet beschreven in de SW-procedure en ik kan je vertellen dat het het principe van het hernoemen/verplaatsen van bestanden onstabiel maakt.