Hallo allemaal,
Hoe ga je van een oppervlakte solid naar een solid volume?
Ik heb momenteel een kamer die bedekt is met oppervlakte. Ik ben op zoek naar een manier om mijn stuk dikker te maken, maar de software wil dat niet, ook al is de omtrek gesloten...
Als je weet hoe het moet of een andere manier weet om complexe volumeonderdelen te maken, ben ik er helemaal voor!
Hallo
Als je naar de preview kijkt, lijken de gezichten niet aan elkaar te zijn genaaid.
Als het slechts één kant is, voer dan een importdiagnose uit op het onderdeel om te controleren of er geen discontinuïteit is tussen de gezichten, zo ja, probeer dan te repareren. Normaal gesproken krijgt u na reparatie een volumeonderdeel.
Als het meerdere vlakken zijn, moet u een "voornaden" maken met de optie om een effen te maken.
Ok dank je, ik zal het vanavond opnieuw proberen. Het zijn verschillende gezichten, maar hij bood me niet de mogelijkheid om een solide...
Hallo
Gezien de oppervlakken, aangezien je niet al te veel over het oppervlak weet, kan het moeilijk zijn.
Je geluk is dat het op het eerste gezicht niet al te ingewikkeld lijkt, dus ik zou vertrouwen op de vlakke vlakken, ik converteer de randen en spring extrusie. Doe het opnieuw, het lijkt gemakkelijk speelbaar en je bespaart je tijd.
Moge de kracht met je zijn.
Bedankt Obi-Wan, maar het doel is om een helikopter te maken, dus laten we zeggen dat doe-het-zelf doen door aan het einde materiaal links en rechts te verwijderen, het model alleen maar ingewikkelder zal maken als ik wijzigingen wil aanbrengen. En het oppervlak is niet zo ingewikkeld, na mij gebruik ik bijna alleen de functie " grensvlak " waarbij de contouren worden gemaakt met 4 3d schetsen, en als ik eenmaal één kant heb gemaakt doe ik een symmetrie van alle vlakken om mijn uiteindelijke model te krijgen.
Bedankt, maar kijk, ik heb 2 gezichten gemaakt, een op xy en de andere op yz en hij biedt me niet aan om een solide te maken...
Goedenavond
Om een vaste stof te maken van oppervlakken, heeft SolidWorks die oppervlakken nodig om een afgesloten 3D-ruimte af te bakenen.
De functie " Gestikt oppervlak" corrigeert eventuele defecten in de verbinding tussen oppervlakken voordat ze worden " omgezet" in een vaste stof als ze een volume afbakenen. Dit is niet het geval in uw voorbeeld, dat slechts twee platte vlakken heeft.
Op de afbeelding hieronder: 9 elementaire oppervlakken om een volume te definiëren nadat het is genaaid.
In zekere zin is het " volumetrisch " ontwerp van SolidWorks een trompe l'oeil: wanneer een functie een volumedefinitie van een lichaam voorstelt (extrusie, gladmaken, vegen, enz.), is het volume dat door SolidWorks wordt gegenereerd het resultaat van de oppervlaktedefinitie van zijn grenzen met de buitenkant.
Het enige voordeel van het volume is dat het onderscheid wordt gemaakt tussen de binnen- en buitenkant van het lichaam.
Hallo
De discontinuïteitscontrole moet worden verwijderd om " create a solid " weer te geven.
Aan de andere kant, als de zijkanten elkaar niet raken, zal de naad niet werken.
Bjr,
In dit geval is het absoluut noodzakelijk dat al uw gezichten zijn samengevoegd, geen gaten.
En doe dan zoals collega's hebben gezegd, naai de oppervlakken aan elkaar om er een stevige te maken.
Moge de kracht met je zijn.
Welkom @tous
Ik doe geen oppervlak, maar ik wil mijn kleine ervaring delen, de naaifunctie werkt mogelijk niet zo goed als het oppervlak overloopt
Als dit het geval is, stel ik de snijfunctie voor van een volume dat alle oppervlakken omvat
Bedankt, ik had "verwijder de discontinuïteitscontrole" aangevinkt en daarom werkte het niet.
Dank u allen ook voor de uitleg.