Ik ben op zoek naar een patch (versterking) op een penstock die onder een hoek aankomt. Ik ben er al in geslaagd om dit soort onderdeel te maken, maar het was een gascentrale en ik zou graag een eenvoudige en relatief snelle oplossing willen vinden. Wat ik graag zou willen, is dat de patch de contouren van mijn stiksels volgt. Ik weet niet hoe ik de curve goed kan herstellen.
En als laatste, ik probeer de snede van de kraan in de hoofdleiding te maken, maar ik zou graag een normale snede van de originele pijp willen hebben, maar het werkt niet. Ik heb wel een normale verwijdering uitgevoerd, maar het verandert niets aan mijn probleem
Als het uw doel is om de patch te doorboren in overeenstemming met uw stiksels, hoeft u alleen maar uw patch boven de Extru2-verwijdering te verplaatsen:
Bewerk vervolgens de Extru2-verwijderingsparameters om de patch als actiegebied toe te voegen:
Nee, dat is het niet, ik ben op zoek naar een normale materiaalverwijdering van de hoofdleiding. Alsof ik de pijp met plasma doorsnijdt terwijl ik de hele tijd loodrecht sta. Anders krijg ik zo'n extrusie en is het niet representatief (zie bijgevoegde afbeelding)
Voor het stikken op dezelfde diameter ga ik te werk zoals bij de test in pyjama. Ik doe het regelmatig zodra ik het opstuur voor lasersnijden, en het is perfect! Voor een kleinere diameter zitten we niet met het probleem. Voor de patch heb ik dat nooit gedaan. Kan worden opgetild, offset oppervlak!
De oplossing om een snede te hebben komt overeen met wat er wordt gedaan op een laser (of plasma) snede op een axiale lasrobot, is door de volgende stappen uit te voeren:
-projectie van de binnendiameter van de kruisende buis op de te snijden buis met behulp van het gereedschap Curve / Parting Line: dit definieert de buitencontour van uw snede op het te snijden deel
- Maak een gestikt oppervlak van het te verwijderen gebied
- Neem het te verwijderen oppervlak en voer een verdikkingsfunctie uit (dik genoeg om de volledige dikte van de buis te verwijderen)
-> Je hebt je mooie uitsparing
Je kunt dezelfde soort truc doen om het paardenzadel (de externe versteviging van je buis) te tekenen: je trekt een buis aan de buitenkant van je hoofdbuis en je verwijdert materiaal met de bovenstaande methode voor de binnen- en buitenkant.
Nb: als je het wilt uitvouwen zul je a priori een klein stukje gerecht moeten maken