Onder Sw 2015 en later kan ik de VBA Newsheet3 of Newsheet4 instructies niet krijgen om een nieuw blad in een tekening in te voegen vanuit een VBA-macro:
Het blad is inderdaad gemaakt met de opgegeven achtergrond, maar het verschijnt niet. Ik moet de tekening in sw openen, bladeigenschappen doen / opnieuw laden zodat deze verschijnt.
Merk op dat het met de voorbeelden van macro's in de help ook niet werkt.
Ik heb deze track geprobeerd, het werkt niet beter, ik heb ook geprobeerd om een setupSheet opnieuw uit te voeren, ook om de fdp van vba te bewerken, maar het doet het niet!!
Ja, dit zijn aangepaste basiskaarten, maar de sjablonen zijn beschikbaar op 1 server en in de instellingen van het nieuwe blad geef ik het juiste pad aan, overigens werkte NewSheet3 heel goed onder sw2014 met dezelfde parameters voordat de gebieden op de kaartbladen verschenen (configureerbaar in New Sheet4).
aan de andere kant, als ik NewSheet3 (zonder de Zones) gebruik in sw2015 werkt het niet beter. Er is een verandering die ik niet kan vaststellen.
Misschien heeft iemand onlangs newshhet4 met succes gebruikt, het zou interessant zijn om zijn feedback te hebben.
In de bijlage zijn de eigenschappen van het ingevoegde blad (alles lijkt mij normaal) en ik heb gecontroleerd door getTemplateName de juiste fdp is goed in aanmerking genomen.
In feite heb ik net ontdekt dat SW de FDP niet opnieuw kan laden wanneer het nieuwe blad van hetzelfde formaat en dezelfde oriëntatie is als het vorige. Wanneer je een ander formaat kiest, werkt het.
Ik loste mijn pb op door opzettelijk een verkeerd georiënteerd blad in te voegen en het vervolgens om te draaien met een setupsheet.
De regel van Cyril.f werkt ook heel goed voor mij, be.adl er is één ding dat me een beetje verbaast in je codevoorbeeld, je definieert een swDraw-variabele als een DrawingDoc, maar je werkt aan de Part-variabele die je hebt gedefinieerd als een ModelDoc2 in je NewSheet3- en SetupSheet5-functies, is dit vrijwillig en zou het verschil in werking daar vandaan komen?
Sterker nog, door terug te gaan naar Modeldoc2 of drawingDoc heb ik toegang tot activateSheet() voor het nieuwe blad dat is gemaakt o. Ik heb niet gecontroleerd of het echt nodig is, maar het werkt zo.
Wat betreft de werking van Newshhet4(), voor mij stottert het alleen wanneer het nieuwe ingevoegde blad hetzelfde formaat en dezelfde oriëntatie heeft als de bladen die al in het originele document aanwezig zijn.