Ik heb een set STEP-bestanden ontvangen die eruitziet als ASM (het is geen gecomprimeerd bestand)
Dit bestand is afkomstig van de O.U.I-software (gelijk aan Rhino)
Ik hoef alleen een RDM-simulatie op de ASM te doen, behalve dat het niet met oppervlaktebestanden kan werken, dus het moet worden omgezet in een echt Solidworks-bestand met een materiaal.
Wanneer ik deze merkwaardige STEP open, worden alle munten die naar mij worden verzonden automatisch omgezet in een .sldprt-munt
Behalve dat het nog steeds oppervlakken zijn. Oppervlakken die onbruikbaar zijn, al was het maar om een straal op te heffen, omdat alles van spline is gemaakt.
Wanneer ik bestanden van leveranciers importeer, herkent het automatisch het onderdeel en transformeert het in een onderdeel dat kan worden gewijzigd door functieherkenning. Behalve dat er geen toegang is tot de erkenning van functies.
Kort! Ik ben verloren in appels.
Voor de vorige set voor deze klant was ik genoodzaakt om alle delen in SW na te maken (en dat is niet Glop!)
Kun je me alsjeblieft helpen (het is een beetje jammer)
Als alle onderdelen van de assemblage volgens hetzelfde principe zijn als imported_121, d.w.z. met een constante dikte, kan het genereren van een volumeonderdeel eenvoudig worden verkregen. Maak eenvoudig een offset-oppervlak van alle buitenvlakken van het oorspronkelijke geïmporteerde oppervlak, met een offset-waarde van nul. Gebruik dan de functie "Dikke" met de dikte die goed past (5mm).
Nogmaals bedankt, het werkt heel goed en is heel eenvoudig en snel te implementeren.
Voor de simulatie hoef je alleen maar na te denken over het uitsluiten van de oppervlaktelichamen van de analyse ;-) anders kan het niet leiden tot wat normaal is.
Ik heb de indruk dat de @TONIO methode nog sneller is (probeer een draaitafel te maken maar geen buis). Ik heb een simulatie gedaan op een enkel stuk en het klopt.
@ Alle @m.blt Ik begrijp niet waarom de importdiagnose, als er geen fout is, een volume genereert dat zou zijn doorboord enz. Terwijl het bericht in de importdiagnose "defecte gezichten" is....... "
In afwachting van uw mening ga ik verder met de oplossing van @m.blt
Als ik verder wilde gaan en de erkenning van de functies wilde hebben, zoals voor veel CAD-leveranciers, wat zou het dan moeten doen. is de conversie gedaan in SW of door een freesmachine die bij de CAD-provider is en waar we uiteraard geen toegang toe hebben
Hoe een functiebeheerfunctie te gebruiken (of te vinden) die van tijd tot tijd verschijnt om mij de beroemde conversie te bieden (functieherkenning maar zonder geheugenafmetingen)
Bedankt voor je geduld, dit zijn functies die ik niet gebruik, dus ik vergeet een beetje