Gelaste constructie Pb

Hallo allemaal,
Ik specificeer mijn SW 2016 premium werkomgeving onder W10 omdat ik merk dat ik voor een probleem sta dat ik niet begrijp.
Ik heb een onderdeel gemaakt met behulp van de functies van de gelaste constructie en ik heb de fout gemaakt om als dikte voor de 40x40 buis een waarde van 2,5 mm te nemen die ik standaard vond.
Ik heb mijn project afgemaakt en de aankopen lieten me weten dat ze maar 2 mm dik konden vinden. Omdat het mechanisch geen noemenswaardige impact had, accepteerde ik het en wilde ik mijn tekening corrigeren.
Ik was niet verrast om een anomalie te zien verschijnen "Kon het gezicht of het vliegtuig niet vinden" en deze niet te kunnen corrigeren zonder het onderdeel opnieuw te ontwerpen met alle gevolgen van dien in de assemblage waar het is geïntegreerd.
Ik denk dat het te doen moet zijn, maar ik weet niet hoe ik het moet doen.
Bijgevoegd zijn de vijlen van het onderdeel voor de 2 diktes in het RAR-bestand.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

support_mobile_e2.rar

Als je een gelaste constructie hebt gemaakt

Je hebt je profielbibliotheek 

vierkante profielschets 40x40 dikte 2,5,

en  40X40 ep 2 mm

Je hoeft alleen maar het juiste profiel te nemen en het in de plaats van het verouderde profiel te plaatsen

En in theorie zal het niets veranderen

het moet room doorgeven

@+

2 likes

Nou, dat is niet het geval!
Zie de 2 resultaten van de 2 bijgevoegde bestanden.

Hallo

In je 2 mm-vijl, als er net genoeg is, geef je het gezicht terug.

Aan de andere kant, in de 2.5 mm, waarom zou je proberen het profiel te veranderen als je gewoon de afmeting van de sectie hoeft te veranderen van 2.5 mm naar 2 mm en het werkt heel goed.

Eenmaal gebruikt, kan de profielvorm worden gewijzigd zonder de profielbibliotheek te beïnvloeden.

Vriendelijke groeten

3 likes

Bedankt voor de oplossing die bestaat uit het wijzigen van de diktemaat, ik had er niet aan gedacht.
Aan de andere kant, wat betreft de vijl met een dikte van 2 mm, kon ik het niet het gezicht geven.

Hartelijk dank voor de oplossing.

Voordat ik dit onderwerp als opgelost afsluit, zou ik graag willen begrijpen hoe je erin slaagt om gezicht te geven, want ondanks mijn meerdere pogingen kan ik het niet.
Oprechte groeten.

Oh ja, als ik het stuk "mobiele ondersteuning e = 2" open, denk ik te begrijpen wat de term "geef het gezicht terug" betekent,

Klik met de rechtermuisknop op schets >> bewerk het schetsplan

16077821213356465686693362940988.jpg
1 like

Goedenavond
Hartelijk dank voor deze informatie, ik wist niets van deze optie
Bedankt allemaal voor al  deze informatie.
Uw antwoorden zullen mij in staat stellen deze discussie af te sluiten