Pb Uniforme lichtverlichting

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om op SW 2014 een uniforme verlichting van mijn kamer te hebben, ongeacht de oriëntatie.

Vandaag heb ik een "3 punctuele" verlichting, maar de onderkant is donkerder dan die erboven (normaal)

Ik wil gewoon dat mijn onderdelen of assemblage altijd dezelfde kleur hebben.

Bedankt

Hallo

het is voldoende om ze te blussen; Op die manier wordt het uniform... Zie PJ

lumiere_uniforme.jpg
4 likes

maar als je gewoon de directionele uitschakelt, werkt het ook geweldig...

1 like

Nadat je directioneel hebt uitgeschakeld , klik je met de rechtermuisknop op Ambient==> bewerk je het licht en daar speel je met de cursor om ± duidelijk te maken...

3 likes

Overzicht van licht

U kunt de richting, intensiteit en kleur van het licht aanpassen voor de gearceerde afbeeldingsweergave van een model. U kunt verschillende soorten lichtbronnen toevoegen en hun functies wijzigen om het model naar wens te verlichten.

U kunt het uiterlijk van het model wijzigen om het effect van lichteigenschappen te accentueren of te verminderen.

Soorten lampen

Er zijn verschillende soorten lichtbronnen:

Omgevingslicht
Verlicht het model gelijkmatig in alle richtingen. In een kamer met witte muren is het niveau van omgevingslicht hoog, omdat het licht wordt gereflecteerd door de muren en andere objecten.
Gericht licht
komt van een bron die zich ver van het model bevindt. Deze lichtbron bestaat uit parallelle stralen die uit één richting komen, zoals de zon.
Puntlicht
Komt van een zeer kleine lichtbron die zich op specifieke coördinaten in de ruimte van het model bevindt. Dit type lichtbron straalt licht uit in alle richtingen. Het effect lijkt op dat van een kleine gloeilamp die in de ruimte zweeft.
Spot licht
is een beperkt, geconcentreerd licht met een kegelvormige straal die in het midden helderder is. Een spotlicht kan op een specifiek deel van het model worden gericht. U kunt de positie en afstand van de lichtbron ten opzichte van het model aanpassen, evenals de hoek van het bereik van de straal.

Standaard instellingen voor systeemverlichting

De map ScèneFM_Lights_and_Cameras.gif  onder Scène, Lichten en Camera's in de DisplayManager bevat standaard één Omgevingslicht  en drie Richtlampen.  

• U kunt omgevingslicht in- of uitschakelen, maar u kunt het niet verwijderen of andere sfeerverlichting toevoegen.
  • U kunt gerichte lichtbronnen inschakelen, uitschakelen of verwijderen. U kunt ook andere gerichte lichtbronnen toevoegen.
  • Standaard zijn lichten ingeschakeld in SolidWorks en uitgeschakeld in PhotoView 360.
  • Het maximale aantal lichtbronnen in een document is negen (omgevingslicht  en acht andere in alle mogelijke combinaties).

@+ ;-)

2 likes

Geweldig, dank je.

Ik moet een oude C.. zijn, maar ik vind het volkomen dom om tijdens de ontwerpfase verlichtingsopties (die voor mij alleen voor rendering worden gebruikt) te moeten beheren.

Subsidiaire vraag: aangezien je de manipulatie voor elk bestand moet doen, kun je dan je eigen persoonlijke scène creëren?

U kunt uw spullen naar wens aanpassen en vervolgens opslaan in . prtdot om het als het standaardbestand te gebruiken en al uw verlichtingsinstellingen zullen in elke kamer identiek zijn, d.w.z. uniform licht zoals in de vorige berichten...

Dat is waar ik bang voor was.

Ik kan de onderdeel- of assemblagesjablonen niet bewerken. We zijn met 15 cartoonisten en ik ben de enige die het niet erg vindt...

Je maakt je alleen maar zorgen over jezelf. Dat kan niet??? De mijne en die van mijn collega's zijn niet identiek, iedereen heeft deze kleine trucjes, maar de hoofdlijnen zijn hetzelfde.

Nee, dat is niet mogelijk.

We gebruiken allemaal dezelfde modellen in een netwerk.

Alles wordt beheerd door een "beheerder" en het is een heel gedoe om het model te laten evolueren.

Zet ze op je C en verander de paden in Solidwoks. Extra==> systeemopties en vervolgens standaardsjablonen.

Ik kan het niet, het is verboden en behoorlijk gecontroleerd.

Jammer voor mij :-(

Wauw, veel succes met het handmatig uitvoeren van de wijziging, tenzij je de macrorecorder gebruikt om te proberen er een te maken die je in elke kamer moet starten ...

Hallo

Je kunt waarschijnlijk proberen te spelen met de systeemopties, ik heb Solidworks 2017 SP.5.

Ik ken deze opties niet, maar ik ben de enige in mijn ontwerpbureau die de donkere achtergrond en de standaardpictogramkleur heeft gebruikt. Om te kijken of je uiterlijkheden kunt personaliseren, heb ik een aantal collega's die hun eigen uiterlijk hebben.

Vriendelijke groeten