Pb buigen door vervorming?

Hallo 

Ik ontmoet een PB, ik heb een gebogen hoekprofiel, ik wil een vouw van 3° maken op een vleugel met deze hoek. Dientengevolge ondergaat de tegenoverliggende vleugel een vervorming....

Ik weet niet hoe ik het moet doen. 

Ik kijk uit naar uw terugkeer, 

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten 

Gaylord

Met alleen de plaatwerkmodule zal dit niet mogelijk zijn. Behalve misschien met de functie voor geborsteld gevouwen plaatwerk

Anders door een gebogen plaatwerkhoek te combineren met de functie "stempelen" of "vervorming"

die te vinden is in "invoegen/functie"

Van daaruit kunt u uw gevouwen deel vervormen

2 likes

Hallo, waarom zou je je druk maken over plaatwerk? Moet je het uitgeklapt hebben?? Anders zou een eenvoudige extrusie door vegen sneller zijn!?

Cdt

ps: Op welke middelbare school zit je???

G.

Hallo 

Allereerst dank u voor uw antwoorden, ik moet inderdaad de gelegenheid hebben om een ontvouwd te maken. 

Ik wilde niet twee stukken maken, een om uit te vouwen en de andere om te renderen...  

Ik ga de gestempelde module proberen. 

Ik zit niet op de middelbare school, ik ben een ontwerpmanager in een industriële carrosserie. 

Vriendelijke groeten 

Gaylord 

1 like

Hallo

Op welke versie van Solidworks gebruik je???

Als u het uitgevouwen plaatwerk nodig heeft, moet u de functie voor geveegde gevouwen plaat gebruiken

Traceer uw pad met de gewenste hoek en veeg vervolgens het "L"-profiel van uw hoek op dat pad.

balayage.jpg
3 likes

Zoals Bart je uitlegde en zoals ik zou hebben gedaan, is hier een voorbeeldstuk in 2016...

ac_cobra.sldprt
2 likes

Uitgaande van een schets van een "gebogen basisplaat" en het toevoegen van twee "gevouwen plaatwerk", komen we tot iets soortgelijks en bovendien is het uitvouwbaar.

De problemen zijn: 

- Het is niet precies hetzelfde, omdat we een inkeping in de vouw hebben.

- Bij het uitklappen heb je een (lichte) storing

In de hoop dat ik kon helpen.

Gauthier

profil_plie.sldprt

Je geeft het antwoord in je vraag

Je moet je eigen hoek creëren

en creëer vervolgens een vervorming 

Voor de realisatie van dit genoemde deel zal het als volgt in de werkplaats worden gedaan

@+

3 likes

Na het testen, met mijn gereedschap in de werkplaats, kunnen we dit onderdeel niet door vervorming maken. In feite heb ik een vleugel geopend, we vervormen het onderdeel en lassen het vervolgens terug. Klaar....

Dank u voor uw deelname. 

Vriendelijke groeten 

Gaylord

Hoe heb je je tests uitgevoerd???