Hallo, ik heb een probleem met het maken van een vaste stof uit drie profielen.
Je moet je een vaas voorstellen, die aan de basis een ronde vorm zou hebben, dan een stervorm, en op het laatste niveau een Vauban's stervorm (vagement...)
Met vallen en opstaan lukt het me soms om de randen tussen elk profiel op elkaar af te stemmen. Maar het lukt me nooit om een hol volume te creëren...
De opname liet me niet toe om het concept goed te visualiseren, dus nam ik de vrijheid om de setl te uploaden, als een goede ziel soms tijd had om een kijkje te nemen.
Het resultaat is misschien niet hetzelfde, maar je moet proberen de laatste ster in verschillende gebieden langs assen te extruderen die in het midden van de kamer samenkomen.
Allereerst, omdat de 2 sterren 8-vertakt zijn, probeer het te vereenvoudigen door slechts aan één tak te werken.
Als de dikte constant is, maak dan een volledig volume en vervolgens een shell-functie
Je moet breekpunten maken (gesplitste gereedschappen: http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_SKETCH_SPLIT_ENTITIES.htm, dit gereedschap staat niet in de balk door defutatie, je moet ernaar zoeken in het menu) om zoveel mogelijk segmenten in alle schetsen te hebben (inclusief de cirkel om te worden omgezet in een veelhoek).
Aan de andere kant is de werking van de verdikking niet geschikt voor mijn gebruik, de software verschuift het oppervlak ten opzichte van een as die er loodrecht op staat. Wat ik nodig zou hebben is meer een functie die het profiel op de x-as verschuift als we het onderdeel vanaf de zijkant bekijken.