Desktop-pc + mobiel station

Hoi allemaal

Een kleine oproep aan de gemeenschap voor uw mening en advies over de mogelijkheden van computerconfiguraties.

Als freelancer besteed ik 80% van mijn tijd aan Solidworks. Omdat ik regelmatig onderweg ben naar klantlocaties of bouwplaatsen, is een mobiele werkplek voor mij noodzakelijk.
Ik heb een Zbook 17 G4-laptop gehad (i7 @ 2.9Ghz / 64GB RAM / SSD / Nvidia Quadro P3000)

Deze laptop bereikt zijn grenzen op grote assemblages en op simulatiestudies en het is moeilijk om veel krachtiger en betrouwbaarder te vinden (de huidige trend is om de frequentie te beperken om het aantal cores te verhogen, wat niet in de richting gaat van de manier waarop Solidworks werkt)

Ik denk dat ik misschien kan kiezen voor een vaste toren die is geoptimaliseerd voor kantoorwerk en mijn laptop kan bewaren voor op reis.

Ik heb echter noch de middelen, noch de interesse om zowel in een tweede Solidworks-licentie als in een PDM te investeren.
Is het mogelijk en haalbaar om met één licentie constant te schakelen tussen 2 pc's?
Hoe synchroniseer ik mijn gegevens tussen de 2 pc's, zodat ik alles op mijn laptop beschikbaar heb als ik onderweg ben zonder beschikbare verbinding?

Alvast bedankt voor je advies!

1 like

Hallo

Voor de licentie moet u een zwevende licentie gebruiken die wordt beheerd door uw server (dit kan uw vaste werkplek zijn), standaard wordt de licentie uitgegeven aan het 1ewerkstation dat deze aanvraagt op het netwerk (uw vaste station wanneer u SW start). Dan kun je de SW license manager gebruiken om een licentieprint te maken voor je laptop als je onderweg bent.

In de hoop dat het je helpt.