PDM, afbeeldingen en datakaarten

Hoi allemaal

Als PDM-gebruiker en -beheerder sinds 5 jaar heb ik de datamaps van onze interface aangepast met een afbeelding: een banner bovenaan de kaart, om de interface aantrekkelijker te maken (zie bijlage).

Deze afbeelding is op alle kaarten hetzelfde. Het idee, om een beetje animatie en vreugde te brengen in het soms sombere dagelijkse leven van mijn collega's :-) zou zijn om deze afbeelding te kunnen aanpassen aan de context (bijvoorbeeld een bepaalde agenda-afspraak).

Het probleem dat ik tegenkom is dat ik nu 21 kaarten moet beheren, en dat wanneer ik het bronafbeeldingsbestand verander, ik alle kaarten moet openen, de afbeelding opnieuw moet richten en ze moet opslaan.... Zonder dit behouden de kaarten de oude versie van de afbeelding.

Het is relatief snel gedaan, maar het is niet de meest ergonomische...

Iemand een truc om dit sneller te doen? Het idee zou idealiter zijn om alleen het bronbestand te wijzigen en dat alle kaarten die naar dit afbeeldingsbestand verwijzen, automatisch worden bijgewerkt.

Ik weet het, het is volkomen nutteloos, maar hey ;-)

2022-02-23_09_26_28-window.png

Hallo, volgens de administratiegids, pagina 167; "Wanneer u een nieuwe afbeelding toevoegt, wordt deze opgeslagen in het kluisarchief." .

U zou dus moeten zoeken in de archiefdatabase waar deze afbeeldingen zijn opgeslagen, en direct (met dezelfde naam) degene die u wilt vervangen. Maar ik weet niet zeker of je archiefbestanden op deze manier kunt wijzigen, omdat ze vaak alleen-lezen zijn.

1 like

Hallo

Bedankt voor het antwoord en sorry voor mijn late reactie :-)

De installatiekopie die ik wil implementeren, wordt opgeslagen in de kluis. Maar als ik het verander, verandert het de kaarten niet. Alsof het beeld dat op de kaart wordt weergegeven, precies op de kaart is opgeslagen...

Alleen het opnieuw richten van de afbeelding, zelfs als de naam of locatie niet is gewijzigd, dwingt de visual om te worden bijgewerkt.