PDM - Statuswaarde in eigenschap ophalen

Hoi allemaal

Is het mogelijk om de statuswaarde van een bestand op te halen, om het in een eigenschap te plaatsen?

De vraag lijkt misschien vergezocht, dus een beetje context:
We hebben de manier veranderd waarop onze bestanden worden geclassificeerd. Voorheen werden ze gegroepeerd in mappen op type (een planmap, een deelmap, een assemblagemap, enz...) Niet erg praktisch.

Vanaf nu wordt alles wat met een component te maken heeft (het 3D-bestand, het plan, de pdf's, de verschillende exports, step, stl, enz.) opgeslagen in een map. 1 ref = 1 volledig bestand.

Het enige probleem is dat je de algehele visualisatie van de database verliest: voordat je in één oogopslag in de verkenner de status van elk onderdeel kon identificeren aan de hand van zijn staat (is het verouderd of niet, wordt het gewijzigd of niet).

Dus dat probeer ik te vinden. Je kunt het doen via zoekopdrachten, maar het is niet zo snel als voorheen.
Ik was in staat om alle andere eigenschappen van de onderdelen op te halen (en up-to-date te houden in auto) om ze in hun map te injecteren, via de verzending, maar ik weet niet hoe (of zelfs of het mogelijk is) om de statuswaarde op te halen, wat nog steeds een belangrijk stuk informatie is.

Heeft iemand een tip?

Hallo

Het antwoord is ' ja ' omdat ik de bestandsstatus op mijn datakaarten heb staan:
image

In de kaarteditor:
image

Er zijn veel herstelbare EPDM-gegevens onder dit vak ' speciale waarde '

Hallo
@froussel , is het probleem het ophalen van de waarde om deze in de eigenschappen van het bestand te injecteren. Weergave op de kaart is mogelijk, maar niet rechtstreeks via de kaart overgaan naar een eigenschap van het bestand.
Dispatch staat u toe dit te doen, maar om deze eigenschap toe te voegen, moet u de bestanden uitpakken en ze een versie laten nemen om deze variabele te injecteren.
Zou het niet eenvoudiger zijn om favoriete zoekopdrachten aan te maken waarmee u snel het resultaat kunt krijgen?
Alle kolomweergaven zijn configureerbaar, zodat u min of meer snel het gewenste resultaat kunt krijgen (afhankelijk van de grootte van de database kan het even duren voordat de zoekopdracht is verwerkt).

2 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Onderzoek is inderdaad waar ik tot nu toe voor heb gepleit. Het werkt goed, maar het vereist actie van de gebruiker, ik probeer de ergonomie van eerder te vinden, zonder acties van hun kant. Het is een luxe, ik weet het :sweat_smile: , maar ik probeer mijn gebruikers in de watten te leggen.
Als ik niet kan doen wat ik wil, dan blijven we het zo doen.

Voor het herstel via de dispatch ben ik zeer geïnteresseerd!
Tegenwoordig wordt het bijwerken van de eigenschappen van een map gedaan na een archief, dus we moeten kunnen spelen met een extractie / archivering.
Nadat ik de statusgegevens nergens anders kan vinden dan op de kaart (die f.roussel laat zien), kan ik ze niet in eigendom plaatsen.

Ik kan het eigenlijk op de kaart weergeven, via een speciale waarde in een tekstveld, maar als ik het aan een variabele koppel, heb ik er geen toegang meer toe.

Hallo

Het gebruik van de onderdelen in PDM ( SOLIDWORKS PDM Professional Part Explorer - 2022 - SOLIDWORKS PDM Help zou aan uw behoefte voldoen.

Na... Ik zeg dat, ik zeg niets.
→Met de artikelen kan het snel een gasfabriek worden als het in het begin niet goed doordacht en gestructureerd is. Officieel raadt Visiativ aan om het niet te gebruiken.

1 like

Hallo
Op dispatchniveau moet u een variabele maken:

Roep het vervolgens aan om het te injecteren op een variabele die is toegewezen met de bestandseigenschappen:

Persoonlijk zou ik gebruikers minder in de watten leggen.
Het maken van een referentie in het bestand die linkt naar de staat zal (voor mij onnodig) het aantal bestandsversies en/of de EPDM-database opblazen.
Het zal dus alles verzwaren om gebruikers een beetje comfort te bieden.
Het lijkt mij gemakkelijker om op de weergave/instellingen van de EPDM-bestandsverkenner te werken om weer te geven wat je wilt.
Thuis laten we de status van de bestanden en hun versie zien (en omdat ik ook geobsedeerd ben door de bestands-ID als ik door de meanders van de archiefserver met zijn mooie mappen in hexadecimaal moet gaan snuffelen):
image

En het is kif kif dat wat de datakaart retourneert:

Het kan hier worden ingesteld:
image

1 like

Hallo
Ik reserveer dat voor de weergave van de beheerders van de kluis (gebruikers hebben andere weergaven).
HS ON: Anders heb ik de hele kist in een Excel-tabel met alle links naar de servers die ik in het algemeen tijd bespaar in plaats van te transformeren naar hexa vanaf de ID die zichtbaar is in de weergavekolommen.

Hoi @Cyril_f

Het is waar dat het tegenwoordig gemakkelijk is om een sql-tabel in een Excel-bestand te koppelen (ik gebruikte het om automatische indicatoren voor de BE te maken: aantal afgewezen plannen / aantal goedgekeurd bijvoorbeeld).

Welke SQL-tabellen krijg je in Excel?
Als u link zegt, betekent dit dan dat u hyperlinks hebt gemaakt naar de bestanden en/of mappen van de kluis? Natuurlijk, als je fiat dat hebt, is het veel sneller dan je hexa-rekenmachine tevoorschijn te halen en door de veelheid aan mappen met bijna identieke namen te snuffelen

In principe heb je gelijk: de ID is niet echt bruikbaar voor gebruikers. Maar omdat ik niet de hele tijd als beheerder ben ingelogd (een slechte klik kan zo snel gebeuren), gaf ik er de voorkeur aan om de kolom voor iedereen toe te voegen.
Tot nu toe heeft niemand me ooit gevraagd wat het was :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik voer niet eens een query uit op SQL, ik voer een zoekopdracht uit op de hele kluis en dan haal ik op waar ik in geïnteresseerd ben (variabele inhoud, workflowstatus, locatie van de bestanden in de kluis en fysieke locatie op de server, herberekend op basis van de bestands-ID van de kluis).
Ik heb deze tabel ooit gebruikt om bestanden massaal te verplaatsen, verbroken links te repareren na een PDM-upgrade die fout ging (we hebben een hele reeks bestanden van een jaar conversie die geen dynamische links meer hebben tussen ASM's en DRW's), verborgen weergaven op tekeningen opnieuw weer te geven tijdens een bestandsconversie zonder de bestanden te hoeven extraheren (ik manipuleer de bestanden op de server zolang deze de links niet aanraakt, behalve in het speciale geval van onze beschadigde versies).