Hallo
Ik begin op vast en ik zou graag meerdere gaten willen maken met een enkele schets tot aan een oppervlak, maar met een offset, zonder naar boven te leiden zoals op deze afbeelding.
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
forme.pdf
Hallo
Ik begin op vast en ik zou graag meerdere gaten willen maken met een enkele schets tot aan een oppervlak, maar met een offset, zonder naar boven te leiden zoals op deze afbeelding.
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
Hallo
Een mogelijke oplossing is om de functie "Piercing Assistance" te gebruiken.
Kies onder de voorwaarden voor het beëindigen van de functie "Vertaald van Surface", selecteer het limietvlak en specificeer de waarde van de offset.
Waarschuwing: vertrouw de preview niet die niet in overeenstemming is met het eindresultaat (alle holes hebben dezelfde diepte)...
Bedankt voor de tip, ik had het al gebruikt, maar in het geval van een gaas werkt het niet, je kunt niet één kant tegelijk selecteren.
Hallo
Als uw grensoppervlak uit een gaas bestaat, bestaat het uit een groot aantal elementaire facetten en de diepte van elk gat hangt af van welk facet zich in de as bevindt.
Onder deze omstandigheden is het moeilijk (onmogelijk?) om een procedure voor te stellen die alle gaten in één functie aanpakt.
Een mogelijke oplossing is om een enkel oppervlak zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke gaas te creëren. Via een macro misschien, of met de ScanTo3D add-in als je die hebt.
Kunt u ons een preciezer idee geven van de geometrie van dit net: via een afbeelding, of beter in de vorm van een bestand (stl...)?