Menu aanpassen Klik met de rechtermuisknop

Hoi allemaal.

Op mijn Solidworks 2014 Premium-versie was ik er destijds in geslaagd om mijn rechtermuisknop aan te passen door al mijn schetstekengereedschappen weer te geven. Dit heeft mij veel tijd bespaard.

Ik ben momenteel een versie 2019-2020 aan het testen en het lijkt erop dat ik niet hetzelfde kan doen. Kun je me helpen?

Bedankt

Pardon. Ik was de screenshot versie 2014 vergeten:

sans_titre_1.jpg

Hallo viking,

Sinds de 2018-versie denk ik, dus je maakt of opent een schets, je veegt met je muis naar rechts door de rechterknop te klikken en vast te houden, en er verschijnt een schijf aan je rechterkant, en je selecteert je schetsmodus.

Om in te stellen in muis weet ik niet meer, ik denk dat je naar je muisinstellingen in SolidWorks moet gaan.

Dat is mijn antwoord op dit onderwerp.

@+.

AR

Goedenavond

Op 2020 is er door met de rechtermuisknop te klikken de mogelijkheid om het menu boven de verschillende opties aan te passen (in de schermafbeelding  in het gebied waar er is selecteer andere...). U hoeft alleen de gewenste functies toe te voegen, maar er zal geen bijbehorende tekst zijn, alleen pictogrammen.

Dan zijn er inderdaad nog de muisbewegingen die ingesteld kunnen worden maar je kunt "slechts" 12 bewegingen maken (12 acties). Dit wordt ingesteld door met de rechtermuisknop op de werkbalken te klikken en "aanpassen" te selecteren.

Ik twijfel maar het lijkt mij dat in 2019 maatwerk ook mogelijk is, voor muisbewegingen is het beperkt tot 8 als ik me goed herinner.

personalisation_interface1.jpg

Bedankt.

De methode van Cyril werkt. Aan de andere kant ben ik teleurgesteld over de nieuwe look.

De iconen met hun namen waren veel mooier. En mijn boomstructuur veel praktischer. Waarom zou je het simpel maken als je het ook ingewikkeld kunt maken...