Is er een manier, door het verlies bij de bochten van een plaatwerkbocht bij 90° te kennen (test uitgevoerd op een buigmachine) met solidworks , om het verlies bij de bochten van plaatwerk met bochten onder andere hoeken dan 90° te kunnen kennen met dezelfde ve, ri, en dikte, ik weet dat als we de methode met de K-factor 80° en 100° nemen, we en ongeveer goed zijn, maar verder is het niet meer het geval, moeten we door de buigmachine voor tests is er geen andere manier?
Je schilderij is nogal Ac cobra, maar na ook veel tests te hebben gedaan met de map van mijn bedrijf, hebben we niet dezelfde resultaten, afhankelijk van het materiaal.
Mijn methode zal raar lijken, maar ik zet altijd 0,273 factor K, waarbij de buigradius gelijk is aan de dikte van de plaat. Wat betekent dat mijn ontwikkeling overeenkomt met wat we op school leren, (buitenkanten) - (een dikte). Ik werk in een klein slotenmaker/ketelbedrijf en ik heb geen problemen gehad met de jongens in de werkplaats. We gebruiken ook geen digitale vouwmachine, dus zelfs als de buigradius niet overeenkomt tussen wat er in de werkplaats wordt gedaan en het plan, is de ontwikkeling prima.
Om de vraag direct te beantwoorden, het antwoord is nee.
Ik heb een klant die werkt met het paneel dat bij zijn machine wordt geleverd, bijvoorbeeld voor een plaat van 2 is het verlies 3,5 bij 90° en 1 bij 135° (binnenhoek).
Je moet dus elke dikte van elk materiaal dat je gebruikt testen.