Het komt regelmatig voor, op assemblages met veel onderdelen, dat ik met bijvoorbeeld een vooraanzicht, helemaal scheef zit
in plaats van mijn visie plat te hebben. Ik kreeg geruime tijd geleden te horen dat het afkomstig was van een deel van de vergadering dat er een puinhoop van maakte.
Ik heb veel gezocht en kon niet vinden hoe ik mijn weergaven gemakkelijk weer normaal kon krijgen.
Bedankt en een fijne dag verder.
Voorbeeld van een vooraanzicht (hier met een eenvoudige set voor de uitleg)
Het komt uit het eerste stuk van je montage. De referentiepunten van de assemblage werden gemodelleerd naar de elementen van dit onderdeel.
Om de aanzichten, niet de plannen, opnieuw op één lijn te brengen.
Selecteer een gezicht ten opzichte waarvan u bijvoorbeeld uw vooraanzicht wilt positioneren. En klik vervolgens met de rechtermuisknop en Normaal a.
Druk vervolgens op de spatiebalk om de visualisatiekubus weer te geven. Selecteer onderaan de weergave die u wilt vervangen . Hier is het vooraanzicht. En druk op de knop Weergaven vervangen.
Alle weergaven worden uitgelijnd met de weergave die u zojuist hebt gemaakt. U kunt dit indien nodig opnieuw doen.
In de meeste gevallen is het mogelijk om dit soort ongemak te voorkomen door de oorsprong en positie van de plannen correct te kiezen bij het maken van de stukken. Dit zal later erg handig zijn in uw assemblages en tekeningen en zal u veel tijd besparen.
Het opnieuw uitlijnen van de weergaven is handig, maar ik zie 2 nadelen:
- Met een Speedpak wordt de standaard oriëntatie hersteld
- er is een gebrek aan logica: waar ik werk, proberen we de kamers op dezelfde manier te oriënteren als op onze machines, bijvoorbeeld als je een huis tekent, zie je in bovenaanzicht (ctrl+5) het dak en in vooraanzicht (ctrl+1) de voordeur, waarom zou je het anders doen? Als we deze logica voortzetten, zien we met de subassemblage van de deur de deur met zijn handvat in vooraanzicht en niet de rand
Dus, zoals Remrem zegt, is het het beste om de positie van de stukken aan het begin van de creatie correct in te stellen.
Bovendien vergemakkelijkt het de communicatie:
-"Laat je het vooraanzicht van je kamer zien"
Druk op Ctrl+1 en de rechterweergave wordt weergegeven
"Oh nee, dat is het niet!"
Druk op Ctrl+1, Ctrl+2, Ctrl+3, Ctrl+4, Ctrl+5, Ctrl+6, Ctrl+7
Bedankt, maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik weet hoe ik een weergave moet oriënteren met "Normaal naar" en met de spatiebalk om de weergaven te wijzigen.
"Normaal naar" zet mijn zicht plat. Maar het blijft gekanteld.
Wat ik wil, is dat het weer evenwijdig of loodrecht op de rand van mijn werkblad staat.
Nee. Gisteren had ik weer het probleem met een montage van een stuk of tien onderdelen.
Ik heb elk detail van elk onderdeel van de assemblage bekeken. Niets bijzonders of aangegeven.
Ik moest ze allemaal verwijderen en helemaal opnieuw beginnen om mijn normale opvattingen terug te krijgen.
Ik denk dat dit voortkomt uit het feit dat ik gedwongen ben om weergaven te rollen om de delen of de functies te bereiken die ertussen moeten worden beperkt.
Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, verplaats ik mijn zicht met de richtingspijlen. Helemaal niet praktisch, terwijl bewegen met het muiswiel ingedrukt veel sneller gaat.
Om in meer detail te antwoorden op herinnering, als ik "normaal om", is het uitzicht voor me, maar scheef. (zie mijn foto)
En door ALT + pijlen te doen om het bestand recht te trekken, werkt het niet?
Stuur anders een vergadering die zo is, maak een compositie om mee te nemen en plaats alleen een kubus zodat we kunnen visualiseren en dat er geen probleem is met vertrouwelijkheid!
Ik heb dit natuurlijk vanaf het begin geprobeerd. Het mocht niet baten.
Het is echt een verlies van referentiepunten in de ruimte.
Wat betreft het plaatsen van een bestand met dit probleem hier, onmogelijk. Ik worstel al zoveel maanden met dit probleem, als ik het tegenkom, zonder oplossingen te vinden, dat ik tegen pech met een goed hart doe, en dat ik elke keer de hele montage helemaal opnieuw begin.
Ik zeg het nog een keer. Dit gebeurt wanneer u de weergaven rolt om de punten, lijnen of vlakken van beperkingen te selecteren. Waarvoor? Mysterie en kauwgomballen...
Ik heb er een gewoonte van gemaakt, bij ietwat complexe assemblages, om regelmatig een reservekopie te maken, die ik "Back-up" noem
Dus als het probleem zich voordoet, ga ik terug naar de nieuwste versie van "back-up", waardoor ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen en uren verspil.
Maar ik vind het toch jammer dat er geen functie bestaat waarmee je je zicht weer in de basispositie kunt zetten.