Kunnen we automatisch een symmetrisch onderdeel tekenen? _solidwoks 2018_

Hallo.

Als onderdeel van een assemblage heb ik een symmetrisch onderdeel gemaakt. Het is een linkerflank die symmetrisch is aan de rechterflank.

Ik creëerde het schot op de rechterflank. Om te voorkomen dat de linkerflank, die dus symmetrisch is ten opzichte van de rechterflank, wordt getekend, is er een oplossing om de symmetrische tekening van de rechterflank automatisch te laten maken?

Vriendelijke groeten

Thierry

Misschien via het weergave-eigenschappenpaneel, de sectie "symmetrie", zijn de wijzigingen ook van toepassing op de sectieweergave, isometrische details en meer

Met nadeel op het beheer van het onderdeel (aanduiding, n-plan, enz.), wetende dat het mogelijk is om ze opnieuw toe te wijzen

• Bladeigenschap> Gebruik aangepaste eigenschapswaarden voor de sjabloon.
  • Koppel alle eigenschappen die betrekking hebben op de component waaraan de annotatie is gekoppeld aan de geselecteerde component of weergave die is opgegeven in de werkbladeigenschappen 
1 like

Ik denk niet dat er een automatische SW-methode is om dit te doen.

Van mijn kant worden de symmetrische onderdelen op het niveau van onderdelen of samenstellingen beheerd met een (symmetrische) configuratie

Dus ik heb een macro die de bladen van de  MEP kopieert door de naam van het blad te kopiëren en -SYM als achtervoegsel toe te voegen.

Deze macro verandert ook de configuratie met de symmetrieconfiguratie op nieuwe tekeningen en het overgrote deel van de afmetingen volgt zonder enig probleem.

Dit kan natuurlijk handmatig worden gedaan (klik met de rechtermuisknop op de weergave en wijzig de referentieconfiguratie in het linkerpaneel.)

@Lynk niet allesomvattend of is uw oplossing gericht op vastgoed en niet op MEP?

3 likes

Dank u voor uw antwoorden

@sbadenis, ik wilde me alleen concentreren op de aangepaste eigenschappen van onderdelen en tekening, ik ging er inderdaad van uit dat dit symmetrische deel in een nieuw gekoppeld document zit, nieuw coördinatensysteem, nieuwe definitie tekening, met uitzondering van het kopiëren van de MEP van het juiste onderdeel, het symmetrisch maken van de weergaven is niet genoeg, we zullen ook alle eigenschappen annotatie en cartridge opnieuw moeten toewijzen,

Nu ik erover nadenk, heb ik altijd de symmetrische invoeg>>stukfunctie gebruikt, behalve dat het niet aanbiedt om op te nemen in afgeleide configuratie, hoe doe je dat? 

@Lynk via de functie Symmetrische Componenten in een assembly en als je dan in stap 2 de symmetrische versie maken aanvinkt, dan hoef je in stap 3 alleen maar een afgeleide configuratie te maken, in plaats van een nieuw bestand te maken (vink de gekozen optie aan)

1 like

Ja dank u @sbadenis , ik dacht dat er een functie op onderdelenniveau was, 

Ja, @Lynk er is een functie in het onderdeel, maar het voordeel van het doen met de configuratie is dat zodra de configuratie is gemaakt, zelfs als we een symmetrie opnieuw doen in een andere assemblage, het de reeds bestaande configuratie vindt, dus geen plan om opnieuw uit te voeren.

Terwijl het vanuit de kamer, als je de symmetrische kamer niet opent, onmogelijk is om te weten of er al een symmetrie bestaat.