Kunnen we schetselementen loskoppelen?

Hallo allemaal,

De titel is misschien niet duidelijk, dus ik zal proberen het te verduidelijken. Ik heb een schets gemaakt die overeenkomt met een assemblage van een onderdeel (of elementen), in feite vond ik het gemakkelijker om te ontwerpen. Uiteindelijk realiseer ik me dat ik elk element zou moeten dissociëren en isoleren, al was het maar om elk onderdeel fysiek te kunnen dimensioneren en mijn assemblage te kunnen maken. Met andere woorden, is er een functie die zou transformeren (mijn eerste schets die eruitziet als een assemblage in solidworks-assemblage om elk element te isoleren).

Dank u voor uw antwoorden

Meester

Hallo

Als ik me niet vergis, als je met de rechtermuisknop op een functie klikt, zou je deze als onderdeel moeten kunnen opslaan.

Hallo

Bedankt voor je snelle antwoord, ik ben op SLW 2014 en a priori werkt het niet.

Vriendelijke groeten

Kijk hier

Dan moet je sleutelen , configuraties maken van je verschillende lichamen en dan een assemblage maken en verschillende configuraties in de ASM invoegen totdat je je assemblage hebt zoals je wilt.

Nou, uiteindelijk heb ik elk onderdeel afzonderlijk opnieuw geschetst en ik ga de montage doen om te controleren of alles goed werkt. Op welke softwareversie werkt je  truc, alsjeblieft?

Anders, als iemand een oplossing heeft, hoewel mijn huidige probleem bijna is opgelost, ben ik er helemaal voor, want het gebeurt vrij vaak dat ik een assemblage van elementen in een enkele schets ontwerp en vervolgens op basis hiervan elk stuk onafhankelijk maak, maar over het algemeen zijn dit eenvoudige composities ... Daar was het iets minder waar!

Ik herinner je aan mijn probleem van een set gemaakt met de onderdeelfunctie, om het eindresultaat om te zetten in een "assemblagebestand", of ten slotte om constructie-elementen te dissociëren en te isoleren om ze om te zetten in onderdelen.

Bij voorbaat dank

Meester

Als je gewend bent om zo te werken, raad ik je aan om een assemblage te openen en je ontwerp te maken door elk onderdeel afzonderlijk te maken. De werking is identiek, behalve dat je uiteindelijk een assemblage met onderdelen krijgt in plaats van een onderdeel met meerdere carrosserieën.

Je had niet alles opnieuw hoeven doen, je hoefde alleen maar een configuratie per element van je lichaam te maken en elk element terug te brengen in een assemblage...

Hallo

Er is echter één functie die overeenkomt met uw zorg, lijkt mij: het zijn schematische weergaven. Hun belangrijkste voordeel is juist dat je alles met schetsen kunt ontwerpen en ze vervolgens heel gemakkelijk kunt omzetten in een onderdeel en ASM.

https://www.google.fr/search?source=hp&ei=BgBgXLLFNZKUlwS1qJOICg&q=solidworks+repr%C3%A9sentation+sch%C3%A9matique&oq=Solidworks+repr%C3%A9sentation+sch%C3%A9matique&gs_l=psy-ab.1.0.0.5234.5234..8366...0.0..0.329.329.3-1......0....2j1..gws-wiz.....0.5Ly5HZd7BWo

We hebben dit onderwerp onlangs op dit forum behandeld.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

U kunt blokken van uw onderdelen in uw schets maken en deze blokken opslaan in een extern bestand. In een nieuw bestand importeer je het blok in een nieuwe schets.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Bedankt voor je antwoorden,  ik heb de suggestie van Cobra al getest, het werkt goed maar hey ik ben er nog niet zo bekend mee.... Maar het lost mijn probleem al op.

Ik heb gekeken naar de Zozo_mp methode, ik denk niet dat het voor mij werkt, maar ik zal het testen en het geeft me andere ideeën over creatie, dus ook daar is het erg interessant.

Tot slot ga ik ook de nieuwste methode van Nanik testen, die een andere aanpak lijkt te zijn.

Dus dank u allen voor uw antwoorden

Vriendelijke groeten

Meester

1 like

Hallo Midou.24

De blokmethode is precies degene die wordt gebruikt in het geval dat ik heb aangehaald: namelijk de "schematische voorstellingen" waarin de schetsen op een moment worden omgezet in blokken zodat ze zich kunnen gedragen als onderdelen en met beperkingen zoals in assemblages. Het voordeel is ook dat het heel gemakkelijk wordt om al deze onderdelen om te zetten in echte onderdelen wanneer het ontwerp bijna vaststaat zonder de bestaande beperkingen voor de ASM te verliezen.
Het enige dat overblijft is om de ontbrekende beperkingen in Z te plaatsen, aangezien de schematische weergave alleen werkt op YX-vlakken, tenzij we meerdere vlakken op Z gebruiken

"Schematische weergaven" hebben een modus die precies is ontworpen om dit soort zeer lichte maar functionele ontwerpen te maken: zelfs als je een soort film maakt.

Vriendelijke groeten

1 like