Kan ik een bestand uit de 2018-versie opslaan om af te spelen op een 2015-versie?

Hallo

Exporteer alleen naar een ander formaat (xt, step, igs, liever xt). Geen compatibiliteit van SW-bestanden tussen versies behalve n-1 (SP5 van de hoofdversie -1 kan bestanden van de hogere hoofdversie sinds 2015 openen als ik me goed herinner), maar het zijn nog steeds dode lichamen zonder een bouwarbo.

3 likes

Let op, de n-1 zou niet geldig zijn voor alle versies!

Ja, niet functioneel op 2015 die geen bestanden uit 2016 kan openen. Aan de andere kant teruggezet op de 2016 en het lijkt mij dat 2017 SP5 SW2018 opent.

Hallo

Traditioneel is het raadzaam om de juiste reflex zodra je een PB met SW hebt speciaal voor esoterische export of import onder Parasolid te houden.x_t

Parasolid is het hart van SW, laten we dat niet vergeten, en normaal gesproken maken nieuwe functies niet de kern. Nou ja, in ieder geval tot de versie van 2015 was het zo.

Nadat u bent overgeschakeld naar parasolid, opent u het bestand opnieuw in de oude versie. Uiteraard moet het iemand zijn die de versie van 2017 of 2018 is die de manipulatie doet en het bestand aan u ter beschikking stelt, zodat u kunt controleren of u onderweg niet trien trien.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Als u uw bestand opslaat in STEP en u gebruikt de functie Featurworks, dan heeft u de aanmaakboom en op die manier kan u of de persoon die het bestand ontvangt het gebruiken en wijzigen.

http://help.solidworks.com/2013/french/solidworks/fworks/c_Overview_of_FeatureWorks.htm

2 likes

Hallo 

Iets meer informatie over deze functie:

- De hoogste SP5.0-versie van de vorige versie (bijvoorbeeld 2020) is in staat om de bestanden van de hogere versie (bijvoorbeeld 2021) te openen (maar niet te bewerken);

- Er lijkt software te zijn (BackWorks) die beweert achterwaartse compatibiliteit te garanderen, maar ik heb het nog niet getest. 

Fijne dag