Kan een simulatie worden opgenomen, in configuratie?

Met de SW Simulation tool van de Premium-versie voer ik een simulatie uit op een veerblad, om de vervorming te zien, en ik wil mijn vervorming graag opslaan als een tweede configuratie. Dit zou me in staat stellen om twee configuraties te hebben: in rust en onder stress. Dus ik zal in staat zijn om in mijn assemblage te zetten, mijn mes komt eruit in een beperkte configuratie (met de vervormde). Is dit mogelijk?

Hallo, ja het is mogelijk, je moet met de rechtermuisknop op de resultatenmap klikken, vervolgens de vervormde behuizing opslaan en vervolgens kiezen onder een nieuwe configuratie, als er problemen optreden tijdens de opname:

Klik met de rechtermuisknop op de resultatenmap en selecteer "lichaam maken van vervormde vorm". U heeft de keuze om een nieuw bestand of een configuratie van een bestaand bestand aan te maken. Ik gebruik over het algemeen een nieuw bestand, zodat het origineel onaangeroerd blijft. Nu kunnen er een paar dingen gebeuren wanneer deze opdracht wordt gebruikt: – succesvol een lichaam heeft gecreëerd (gewenst resultaat) - gemaakt lichaam heeft spikes, rare vormoppervlakken of ongeldige geometrie – SW eindigt Voor de laatste 2 resultaten moet je teruggaan naar het model en de lichamen indien mogelijk vereenvoudigen (verwijder ongewenste kleine functies en details). Controleer ook of fijnere mazen worden gebruikt voor belangrijke details en waar deze het meest zullen vervormen in het model. Het kostte me een paar keer om de vervormde vorm correct te exporteren.

1 like

Bedankt voor je antwoord, maar zoals je kunt zien aan mijn bijlage, heb ik die mogelijkheid niet.

FYI. Ik gebruik SP1.1 van de 2015 versie.

cliquet.jpg

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/cworks/IDH_HELP_SOLID_FROM_DEFORMED.htm

Is het goed na de simulatie?

Om een lichaam te creëren uit de vervorming :

1. Voer een statisch of niet-lineair onderzoek uit.

2. Klik met de rechtermuisknop op de map Resultaten  en selecteer Hoofdtekst maken van verdraaiing.

1. Klik in de PropertyManager op Opslaan als configuratie  of Opslaan als nieuw onderdeel/assemblage  .  

2. Voer de naam van de configuratie of het nieuwe document in.

Het nieuwe document wordt opgeslagen op de locatie van het originele onderdeel of assemblage.

1. Klikken. 

1 like

Een advies, SP's lager dan SP2 zijn over het algemeen verouderd (geen bugs meer).

Het zou een goed idee zijn om te upgraden naar SolidWorks 2012 SP5.

Hallo

@stardy2, zoals @PL heel goed aangeeft, moet je met de rechtermuisknop op het lichaam klikken door een resultaat te activeren en niet op het resultaat, want daar SW zal niet zijn welke op te slaan.

Dubbelklik dus op de warp die je wilt opslaan en klik er vervolgens met de rechtermuisknop op.

@+

2 likes