Kan ik Step-bestanden wijzigen in Solidworks?

Ja, onder SW2011 biedt het u de mogelijkheid om alle functies (extrusies, spaken enz.) na te bootsen.

Maar het hangt af van hoe uw RWZI is gemaakt.

Je kunt een functieherkenning doen met de add-on "featureworks" (verkrijgbaar bij SW pro, denk ik)

Wees voorzichtig, het herkent alleen eenvoudige functies, en persoonlijk heb ik veel moeite om een geïmporteerd onderdeel volledig opnieuw te definiëren.

Anders heb je de functie "gezicht verplaatsen" die kan werken als de wijziging niet al te belangrijk is.

Persoonlijk heb ik moeite om de vraag te begrijpen.

Hoe noem je het wijzigen van een stap? Functies toevoegen?

Als dit het geval is, is het geen probleem (om te zien of de stap is geïmporteerd als een volume of oppervlak)

Wijzig vervolgens de initiële afmetingen van het onderdeel dat is geconverteerd naar een stap, de enige oplossing is inderdaad om de FeatureWorks-invoegtoepassing te gebruiken die een valse creatieboom opnieuw zal maken.

@benjamin.sulpice:

U geeft een functie aan:

- niet beschikbaar op alle SW-versies

- Automatisch alleen als de add-in is geactiveerd

- Je geeft valse informatie (de manier waarop de stap is gemaakt heeft niets te maken met de mogelijkheid van functieherkenning)

Met dit alles hou je er niet van om een negatieve stem te krijgen, leuke mentaliteit.

De versie van mijn solidworks is 2013 standaard.

Dus je hebt de "featureworks" add-on niet?

Kun je een afbeelding plaatsen van de wijziging die je wilt aanbrengen?

We zullen de module "featureworks" toevoegen zodat we geen problemen meer hebben met klantenbestanden. 

bedankt allemaal...

@+

Kad,

Waarschuwing, FeatureWorks maakt een creatieboom opnieuw... maar het is niet degene die een oppervlaktekamer zal transformeren in een volumekamer (omdat ik de indruk heb dat uw probleem er meer op ligt).

Als het doel is om materiaal te kunnen verwijderen van een onderdeel dat in het oppervlak is geïmporteerd, moet u met de rechtermuisknop op een geïmporteerde functie klikken, diagnose importeren en vervolgens proberen alles te repareren om een volumeonderdeel te verkrijgen.