Kunnen we aangepaste eigenschappen wijzigen tijdens een afhaalmaaltijdsamenstelling?

Hallo, ik wilde weten of het mogelijk was om de aangepaste eigenschappen van een onderdeel of assemblage te wijzigen tijdens een compositie om mee naar huis te nemen om te voorkomen dat ze één voor één worden gewijzigd.

Bijvoorbeeld wanneer ik een subset van een machine krijg en ik wil deze op een andere machine zetten, maar met een andere referentie.

Of is het mogelijk om het in een groep te doen met behulp van een macro.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Via de take-away samenstelling is het niet mogelijk. Per macro om te zien, maar complexer omdat je de bestanden moet openen om de eigenschappen te wijzigen. Dus eigenlijk zou je de afhaalcompositie moeten starten en vervolgens deze compositie moeten openen om de eigenschappen te wijzigen, op te slaan, te sluiten en verder te gaan.

Daarna nog even na te kijken maar uit het hoofd is de compositing functie om via macro mee te nemen niet erg betrouwbaar/stabiel bij het definiëren van recordnamen.

3 likes

Dank u voor uw antwoord,

Inderdaad, ik vind het niet erg om de compositie normaal weg te nemen en vervolgens een macro toe te passen om de eigenschappen te wijzigen. Maar ik heb geen idee hoe ik de macro moet doen, het is helemaal niet mijn vakgebied. Als iemand een basis heeft, ben ik een nemer.

Bedankt

Hallo

Heb je naar de MyCadTools-tools gekeken , er moet iets zijn waarmee je de eigenschappen erin kunt wijzigen.

Vriendelijke groeten

4 likes

Aangezien je de MyCad-tools hebt zoals aanbevolen door @ d.roger  kijk naar projecManager:

https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/ProjectManager.html

Het is in staat om uw onderdelen en assemblage te kopiëren met bepaalde regels:

- Hernoemen van onderdelen in een handomdraai met stappen volgens een teller, een eigenschap, enz.

- Filters instellen om bepaalde kamers uit te sluiten die het pad van een bepaalde woning of andere volgen

- Het wijzigen van bepaalde eigenschappen volgens bepaalde regels.

En een heleboel andere dingen die ik vergeet.

2 likes

Hallo, ik ben gaan zoeken met SmartProperties en er is inderdaad een massale verandering van eigenaar, wat me interesseerde.

Ik ben vergeten op te geven, is het mogelijk om slechts een deel van een woning te wijzigen?

Voorbeeld, ik heb een machine X met een onderdeel 1. Dat geeft me een referentie X-1. Ik maak een compositie om een Y-machine te hebben. Aangezien deel 1 hetzelfde blijft, is het dan mogelijk om alleen het begin van mijn referentie te wijzigen? (Y-1).

Vriendelijke groeten

Maxence

Ja, het is altijd mogelijk met Project Manager

1- Open de actieve assemblage

2- Open Projectmanager

3- Haal het actieve document op in PM (rood kubuspictogram op wit vel)

4- Filter de bibliotheekdelen die u niet wilt kopiëren

5- Selecteer de tekeningen

6-Ga naar het tabblad Eigenschappen (https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/Ajouterdesproprietes.html)

Vul de naam in (van de eigenschap die gedeeltelijk moet worden gewijzigd), het type en de waarde nemen, en vervang vervolgens een tekenreeks (kies de tekenreeks die u wilt vervangen)

7-Hernoemen, de hernoemingsregel(s) toepassen, de locatie structureren of de assembly kopiëren (vergeet niet indien nodig de boom te bewaren, anders wordt er maar 1 map overschreven)

8-Dupliceren: controleer de naam van het nieuwe bestand voor en na het hernoemen en pas vervolgens toe

Kortom, zorg ervoor dat u goed kopieert (structuurtabblad) en niet beweegt, vooral dan ga dan verder met tests op een kleine assemblage om te beginnen.

Je zult zien dat de software erg krachtig is, maar je hebt een beetje ervaring nodig om er goed mee om te gaan. Maar door te kopiëren voor proef, zonder risico, probeer je het in een nieuwe map en dan verwijder je.