Kan ik een tekst op Solidwork aanpassen voor lasersnijden?

Hallo

Ik moet een plaat voorbereiden met een tekst die met een laser gesneden gaat worden, ik weet dat er lettertypen zijn om te lasersnijden, maar de klant wil een speciaal lettertype.

Ik zou graag willen weten of er een manier is om dezelfde tekens in één keer te wijzigen door er maar één aan te passen?

Voorbeeld: ik wijzig de "e", ik maak een link met het plaatwerk om te voorkomen dat het valt en hier zou ik willen dat het alle andere "e" van de tekst wijzigt.

Weet je een snellere manier dan elke letter één voor één te doen?

Bedankt.

1 like

Hallo

Bekijk het in mijn tutorial. Ik heb er een paar geplaatst en als ze bij je passen.

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/caractere-pour-decoupe-laser

2 likes

Oké, ik zal ernaar kijken. Bedankt

Anders moet u uw onderdeel exporteren met het schetsschrijven en het opnieuw bewerken in de DXF om te snijden.

1 like

Hallo 

Kijk op deze pagina, er zijn enkele interessante lettertypen:

http://www.dafont.com/fr/theme.php?cat=114

Gunplay is niet slecht om te snijden.

Kanton Gauthik

1 like

Ik kan je tutorial niet lezen. en ik kan het tc-laser.rar bestand niet uitpakken omdat ik op de computer van het bedrijf zit.

Voor de dxf heb je speciale software nodig of kun je het met Solidworks doen? Ik heb nog nooit DXF-bestanden gemaakt

Bedankt Gauthik, maar ik heb een opgelegd lettertype, dus ik kan er geen kiezen die al klaar is om te snijden.

Je maakt je deel op solidworks en je slaat het op in dxf-formaat, het is niet ingewikkelder. Als uw onderdeel plaatwerk is , hoeft u alleen maar de plaatwerkoptie aan te vinken bij het registreren, anders heeft u een dxf met uw onderdeel niet uitgeklapt.

1 like

Hallo

Simpel gezegd, wanneer u uw tekst typt, kunt u in het linkerdeelvenster het vakje "documentlettertype gebruiken" uitschakelen. Van daaruit kunt u een geschikt lettertype kiezen.

Ik denk dat het stencil of OLF bij je past.

Je kunt op zijn minst een schetsblok maken voor de letters die je gebruikt.

Op die manier bewerk je je letters maar één keer.

Het is het D-systeem, er zijn waarschijnlijk betere dingen.

3 likes

Ik ga Gauthik proberen.

Bart, ik kan geen ander lettertype kiezen dan het lettertype dat ik gebruik, dus ik moet de links met de hand maken.

Voor mij zie ik geen wonderoplossing, als dit het geval is, kun je een plakfunctie maken die je in de bibliotheek zet en die wat tijd bespaart:)

1 like

Ik zal kijken hoe ik het moet doen en ik zal het proberen, dank je.

Om de DXF te herwerken heb je Autocad of Draftsight nodig, of je kunt het ook doen vanuit je laserprogrammeersoftware.

2 likes

Ja, er is autocad, maar niet op mijn post, maar ik denk dat het de gemakkelijkste oplossing is om te proberen. Bedankt.

Om @AC cobra 427 compleet te maken, is Draftsight gratis beschikbaar op deze site. Je hoeft alleen maar te downloaden en te installeren en je zult in staat zijn om ALLE dxf gemaakt met Solidworks te verwerken.

Draftsight-koppelingen: http://www.lynkoa.com/store/mycadfr/logiciels-libres-1/draftsight.html

Cdt.

Hallo

Om de dxf te herwerken kunt u deze ook invoegen in een SW-tekening door Nieuwe tekening, keuze van het basisvlak, DXF/DWG-invoeging .... of Open DXF-plan direct in SW...

Vriendelijke groeten

Als ik in het geval ben dat ik een opgelegd beleid heb.

Ik doe mijn verwijdering van materiaal door alle lichamen goed te houden, ik creëer een gefuseerde baas om de binnenkant van de letters te sluiten, zoals de O, de A, de P enz....

modele.jpg
3 likes

Ja het is een goed idee Bart, heel erg bedankt.

1 like