Kunnen we de naam van een bestand met een deelfamilie beheren?

Voor een familie van onderdelen (bijv. bouten) kan ik de naam van mijn beschrijving of configuratie beheren (HM12x150 schroeven/HM8x50 schroeven enz...) maar het bestand heet nog steeds H VIs. Is het mogelijk om de naam van de configuratie + de naam van het bestand te beheren??

Voorbeeld, ik kies voor een schroef HM8x50 configuratie: mijn bestand heet nog steeds Vis H. maar ik wil graag de naam van het bestand coderen in relatie tot een config en het ophalen voor mijn nomenclatuur (Link met een ERP).

Bij voorbaat dank

vis_h1.jpg

hallo, ik weet niet of het mogelijk is met een familie van onderdelen, maar ik weet dat je met aandrijving de naam van het onderdeel tegelijkertijd met de configuratie kunt wijzigen

3 likes

Hallo

U kunt de naam van het bestand niet wijzigen, omdat u anders evenveel bestanden zou moeten maken als er configuraties zijn, wat niet het doel is van configuraties.

Aangezien het je lukt om de beschrijvingen te wijzigen, om ze niet zomaar in je nomenclatuur te gebruiken, begrijp ik niet waarom je de naam van het bestand wilt wijzigen.

@+

5 likes

Hallo

Uw nomenclatuur moet niet de naam van het bestand krijgen, maar een eigenschap die u naar eigen inzicht aanpast.

Met de onderdelenfamilies kun je waarden voor schroeven samenvoegen, het is geweldig.

5 likes

Niet mogelijk in Configuratie

Mogelijk met Room Families

Alan

@Alain.ERP:

U kunt de bestandsnaam van een onderdeelfamilie niet wijzigen

Hallo

Om een visual toe te voegen over wat @Coyote en @remrem gezegd, als het gaat om het ophalen van de grootte van de schroef in een stuklijst, moet u "Configuratienaam" kiezen in BOM-opties (zie bijgevoegde afbeelding)

Het is niet nodig om de bestandsnaam te wijzigen.

Als het gaat om een bestand per schroefgrootte, kunt u de macro van @.PL krijgen om 1 onderdeel per configuratie op te slaan om sneller te gaan. Maar ik zie er niet al te veel nut in...

capture.jpg