Kun je een kamer herbouwen zonder de kamerfamilie te openen?

Hallo

Ik werk momenteel aan een onderdeel met meerdere configuraties en moet de onderdeelfamilie meerdere keren openen om de verschillende configuraties goed opnieuw op te bouwen.

Achtergrond :

Ik open de artikelfamilie voor de eerste keer zodat deze gegevens importeert uit een ander Excel-bestand, vervolgens bouw ik configuratie 1 opnieuw op uit deze reconstructie wordt er automatisch een    dimensie 'a' berekend (Een gecontroleerde dimensie) daarna moet ik de onderdeelfamilie opnieuw openen zodat deze deze dimensie 'a' herberekent uit de andere configuraties van degene die is verkregen en ik herhaal dezelfde procedure voor configuratie 3 die me met de dimensie 'A' in staat stelt de dimensie 'B' te bepalen en ik moet de onderdeelfamilie opnieuw openen voordat ik alle andere configuraties opnieuw kan bouwen.

Wat ik graag zou willen weten, is of het mogelijk is om de kamer te reconstrueren terwijl rekening wordt gehouden met de formules die in de familie van kamers zijn zonder deze noodzakelijkerwijs te openen?

Bedankt.

1 like

Heb je het geprobeerd met "CTRL+Q" (of zelfs drie keer achter elkaar)?

1 like

Hallo

Ik heb een macro die alle configuraties controleert en bijwerkt, kijk of het je kan helpen. 

http://www.lynkoa.com/tutos/solidworks/macro-pour-valider-toutes-les-configuartions-dune-pièces

1 like

Ik heb de oplossing niet.. Maar voor de goede orde, het is gepland in SolidWorks 2018!

De CTRL+Q bouwt de configuratie opnieuw op, maar zonder rekening te houden met de formules van de onderdeelfamilie en wat betreft de macro, ik gebruik een vergelijkbare pas aan het einde om alle andere configuraties opnieuw op te bouwen, maar het resultaat is hetzelfde, er wordt geen rekening gehouden met de formules.

Wanneer u uw macro gebruikt, worden al uw configuraties gevalideerd met het vinkje ervoor??? Want met deze is het alsof je elke configuratie hebt geopend en elke hebt opgeslagen.

Ja, er is het groene vinkje aan de voorkant.

Voor onderstaand voorbeeld (zie PJ Zonder Excel) heb ik de macro gebruikt die ik heb aanbevolen.

De afmeting omkaderd in rood "203.80 mm" is de waarde die wordt verkregen wanneer ik het onderdeel opnieuw opbouw, na het importeren van de gegevens uit het andere Excel-bestand en vervolgens startte ik de macro, het herbouwde alle configuraties, maar zonder de waarden bij te werken, ingekaderd in groen "256.62 mm" zou gelijk moeten zijn aan de eerste waarde en de afmetingen in blauw worden verkregen    van de "LFN"-kansen, behalve dat ze helemaal niet zijn berekend.

Op de tweede tabel "Met Excel" zijn dit de waarden die ik krijg door de procedure te volgen die ik in mijn eerste bericht heb beschreven.

exemple.png

Ik ga een ticket rechtstreeks naar support sturen.