Kan ik de functie Welded Structures on a Helix Curve gebruiken in SOLIDWORKS?

Hallo, de vraag staat in de titel
Mij wordt verteld dat het mogelijk is, maar na vele pogingen krijg ik geen resultaat
Heb je hiervoor een methode
Dank je wel

Ja, maak gewoon een 3D-schets, selecteer je propeller en klik op entiteiten converteren.

Vervolgens laste je de constructiefunctie door je 3D-schets te selecteren (niet de schroef).

Oké, het maakt voor mij een spline, maar de functie van gelaste constructies blijft voor mij zonder resultaat

Hallo, als het doel is om de mechanisch gelaste elementen van bib .sldlfp te gebruiken, werkt dat voor mij niet bij 3D-schetsen of composietkrommen, ik moet een sweep maken en de doorsnede met een mano op een vlak loodrecht op de kromme tekenen

Hallo fr_GA, (SW2002SP4)
Inderdaad, het is mogelijk=>
Sipre_pour_esssai. SLDPRT (329,2 KB)
Spire_mecanosoude_1.SLDPRT (1,1 MB)

@+.
AR.

SW2023 sp 5.0
Hartelijk dank voor dit voorstel
Mijn doel zou zijn geweest om de specifieke eigenschappen van mechanisch gelaste machines (vooral " TOTALE LENGTE ") te kunnen herstellen

Misschien is er een andere manier daarvoor
Illustratie: in blauw het mechanisch lassen (bogen + lijnen) in grijs L Helix (vegen)

1 like

Hallo Fr_GA,
Ja, het is mogelijk, door de tekst van lengte die in mijn geval is ontwikkeld te linken=>

Dit alles wordt gekoppeld aan de eigenschappen van je mechanisch gelaste.
@+.
AR.

Hallo A_R
Ik begrijp het principe goed, ik zou het graag toepassen
Ik kan de typedimensie (RD2@Annotations) aanmaken, maar het display verdwijnt zodra ik mijn weergave draai,
Ik zag dat het in je dossier zichtbaar bleef
Mij wordt verteld dat ik met de rechtermuisknop op het eigendom van de beoordeling moet klikken om de weergave te beheren, maar dat is thuis niet van alles
Hoe houden we het zichtbaar?
Dank je wel

Hallo Fr_GA,
Ja, inderdaad, zodra je je deel draait, verdwijnt het, afhankelijk van de positie.
Maar kijk in je quote-display dat wordt weergegeven=>

Daar heb je het, probeer het eens te zien. (SW2022SP4)
@+.
AR.

Bedankt voor de tip
door "alle annotaties, zie ik ze" te controleren,

Fijn weekend

1 like