Ik heb een assemblage met veel onderdelen en ik wil daar graag een exploded view van maken zodat je de verborgen onderdelen (bijvoorbeeld door carters) kunt zien. Is het mogelijk? En zo ja, hoe?
Hallo
A priori alleen vanaf de versie van 2012:
U kunt nu exploded views maken in de Detailsectie van SpaceClaim
Klik met de rechtermuisknop op een weergave in de structuur => "converteren naar exploded view"
Lente:
http://www.novacad.fr/fichiers_fiche_technique/novacadinfo28-1334935313.pdf
Door het scherm te pakken en op de grond te gooien, ontploft het normaal gesproken....
Ik ga uit...^^
Ik heb de functie gevonden, dus ik heb het geprobeerd, behalve dat ik geen verschil heb, behalve dat het me vertelt dat mijn gezichtsvermogen een elektrisch zicht is.
Serieuzer, als u met de rechtermuisknop op uw weergave klikt en u doet "converteren naar exploded view"
Werkt het niet?
Nee, ik heb geen verschil. Kleine precisie, ik heb geen beperkingen in mijn montage.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
RUIMTE CLAIM EXPLODED VIEWS
2) Nieuwe tekeningen:
- U kunt nu exploded views maken in de Detailsectie van SpaceClaim
Klik met de rechtermuisknop op een weergave in de structuur "omzetten naar exploded view"
- Mogelijkheid tot het maken van split-section en cut-down aanzichten
Lint "Detail" Tabblad "Weergaven" "Sectie"
- Automatische aanpassing van het lettertype in een annotatiekader
- Hyperlinks in de tekening
Ik doe dit correct, maar er gebeurt nog steeds niets, ik heb geen exploded view terwijl in de boom het me vertelt dat mijn view is geëxplodeerd.
Ik zag net dat je dan elk van de componenten één voor één met de hand moet verplaatsen:
A priori , deze optie bevrijdt de montage gewoon van zijn beperkingen!
"Klik met de rechtermuisknop op de nieuwe algemene weergave in de structuurboom en selecteer de knop Converteren naar geëxplodeerd
Bekijk optie. Nu kunt u elk van de componenten naar de juiste locatie verplaatsen om een exploded view van het model weer te geven ."
Vervolg van het antwoord, ik was het aan het bewerken:
Het is dus normaal dat er niets gebeurt...
Een ietwat vervelende oplossing om een automatische exploded view te hebben:
Converteer de assemblage naar STL van SpaceClaim.
Open deze vervolgens met Edrawings, en maak een automatische exploded view met de E-toets:
https://www.youtube.com/watch?v=SzAU-P1_F8c