Ik heb een klein representatieprobleem en ik zou graag willen weten of dit normaal is voordat ik de speciale service bel. (dat gezegd hebbende, als het niet normaal is en je hebt een oplossing, dan ben ik geïnteresseerd).
Ik heb 2 configuraties gemaakt in een assembly. Vervolgens heb ik weergavestatussen gemaakt door bepaalde elementen te verbergen (dit zijn configuraties die in beide configuraties aanwezig kunnen zijn ... kortom, het bespaart me 2 keer subconfig doen met risico op fouten)
In de montage zelf lijkt het goed te werken. Aan de andere kant, als ik mijn assemblage in een andere assemblage invoeg, is het een ramp. Al mijn verborgen stukjes worden zichtbaar... Weet je waarom?
En probeer de juiste weergavestatus weer te geven in de subassemblage, en sla deze vervolgens op, sluit deze en open uw bovenliggende assemblage opnieuw. Nog steeds hetzelfde probleem?
Ja, altijd hetzelfde probleem. Ik heb de ctrl Q, de Solidworks-herstartstop, enz. geprobeerd.
Waar het erg frustrerend is, is wanneer ik in de algemene vergadering zit. Ik klik met de rechtermuisknop op de kleine assemblage om deze te openen ... En het opent met de juiste configuratie en de juiste weergavestatus.
Hij weet dat hij moet, maar hij doet het niet. Grrr!
Er is een SPR (SolidWorks verbeterverzoek), die sterk lijkt op jouw probleem:
Vraag:
Als een assembly met verborgen componenten wordt ingevoegd in een nieuwe assembly en vervolgens sommige componenten worden weergegeven en een patroon hebben, waarom wordt dan in de instantie met een patroon nog steeds de laatst opgeslagen weergave weergegeven (componenten zijn verborgen)?
Antwoorden:
Dit is beoogd gedrag. De weergavedetails worden opgeslagen in weergavetoestanden. Een assemblage heeft zijn eigen displaystatussen waarin weergavedetails van componenten in de assemblage worden opgeslagen. Merk op dat wanneer de weergave van een verborgen component wordt gewijzigd in SHOW in de assemblage en de subassemblage wordt geopend, deze nog steeds verborgen is in de subassemblage. Bij het maken van een patroon wordt de weergavestatus van de subassemblage gebruikt om de weergave in de assemblage weer te geven.
Normaal gesproken werkt het, maar je moet knopen in je hersenen maken om overeen te komen met de weergavestatus, de configuratie in de subassemblage en de assemblage ...
en elke keer dat u uw conf- en/of weergavestatus wijzigt, opnieuw opbouwt...
Ik heb precies dezelfde zorg als jij en zoals @.PL aangeeft, lijkt het erg op een solidworks-bug. In een toekomstige versie zult u waarschijnlijk de configuratie kunnen gebruiken. Weergave zoals je wilt ;-)