Verschillend kleurstuk in een kopje

Hoi allemaal

Is het mogelijk om verschillende kleuren in een planbestand te zetten op de delen die in sectie te zien zijn?

Want hoezeer ik ook verschillende verschijningsvormen voor mijn stukken kies, ik kan niets anders dan grijs op mijn dwarsdoorsnede krijgen.

Bij voorbaat dank

1 like

Ja, dat is mogelijk:
image

Je hebt waarschijnlijk een parameter die niet goed is, maar ik kan niet vinden wat het is.

Een screenshot om te bekijken?

Hier is de screenshot, er is inderdaad een verschil in grijs tussen de middelste stukken en de rechthoeken aan de uiteinden, maar de rechthoeken aan de uiteinden hebben een uiterlijk met een Ral 9010, d.w.z. wit.
Dus de kleur is niet te zien op mijn snit.

Je hebt je kleur alleen op het buitenoppervlak aangebracht en niet op de kamer misschien?

2 likes

Ik heb de kleur op het lichaam aangebracht.

Als je je deel in de 3D snijd, krijg je hetzelfde of wit?

Heb je dat in de syndicus?
image

2 likes

Ja @sbadenis, ik heb in mijn 3D-sectie dezelfde kleur als de gezichten, d.w.z. wit, nou ja, een beetje grijs met de schaduwen, maar dat is het uiterlijk dat in RAL 9010 is gestopt.

Aan de andere kant , @Le_Bidule ik zie niet waar de screenshot is die je voor me hebt gemaakt.
Het bevindt zich in het planbestand, niet in de 3D?

Als in 3D
Klik met de rechtermuisknop op de kleur of het uiterlijk (hier RAL 5022)
image
Bewerk vervolgens het uiterlijk

1 like

Getest met het wijzigen van het 3D-componentmateriaal om te zien of de nieuwe kleur van toepassing is op de MEP-dwarsdoorsnede of niet.
Zo ja, misschien gerelateerd aan de methode van het toewijzen van de kleur (toegewezen aan het lichaam?)

@treza88 hebben we het over een assemblage of een multibody onderdeel?

2 likes

Van een @Maclane assemblage

Ik stel me voor (hoop ik) dat de kleuren worden gedefinieerd op het niveau van elk stuk en niet in de montage.
Als u met de rechtermuisknop op het eerste niveau van uw assemblage klikt:
image
Heeft u de keuze tussen " Verwijder alle verschijningen " en " Verwijder alle verschijningen ?"
Als " Verwijder alle verschijningsvormen " wordt voorgesteld, is dat omdat er "parasitaire" verschijningen zijn op het niveau van de assemblage (zie subassemblages).
Doe een test door te klikken op " Verwijder alle verschijningen "...
(klik niet op " Verwijder alle verschijningen " ... het is gewelddadig ... zelfs als CTRL+Z (backspace) mogelijk is.

2 likes

Ik kom daar op terug... heb je verschijningsvormen geselecteerd in de Solidworks-bibliotheek (textiel, biologisch, etc.) of heb je op een kleur geklikt in de propertyManager?

Want om zichtbaarheid te hebben met de eerste, is het noodzakelijk om in " realview graphics" te zijn, terwijl dit bij de tweede niet het geval is

1 like

Ik stuiter op het stuiteren van @coin37coin (we beginnen hoog te vliegen) ... Het ideaal is om uiterlijkheden te hebben die direct verband houden met de materialen.

1 like

3 likes

:laughing:
… een kans dat uw bericht is vertaald...

Zonder vertaling is de inhoud ervan niet gemakkelijk te begrijpen... :laughing:

2 likes

Dank u allen voor uw voorstellen.

Dank je wel @coin37coin, want ik denk dat je de vinger op mijn probleem hebt gelegd.
Ik heb nu een kleur die verschijnt, maar ik heb een felgele kleur gezet en in mijn snit heb ik een grijsachtig gele kleur.

Screenshot_2

Enig idee waarom het geel grijs is in de beker en niet op het 3D-model?

Zou het uit de hoek van mijn podiumlicht komen en dus uit een schaduw?

Dat is wat ik doe als ik in het algemeen gerender. Het is in de interieurs van kamers waar geen licht hoort door te gaan... en daarom is het niet vertegenwoordigd. Dit geeft een donkerdere kleur.

Nu, zoals eerder vermeld, is dit in gevallen van vertegenwoordiging. Voor de tekeningen, ik weet het niet. Maar het is waar dat als je in " realview ", de vraag kan rijzen. Wat staat er als u de optie intrekt?

1 like