Hier is de screenshot, er is inderdaad een verschil in grijs tussen de middelste stukken en de rechthoeken aan de uiteinden, maar de rechthoeken aan de uiteinden hebben een uiterlijk met een Ral 9010, d.w.z. wit. Dus de kleur is niet te zien op mijn snit.
Ja @sbadenis, ik heb in mijn 3D-sectie dezelfde kleur als de gezichten, d.w.z. wit, nou ja, een beetje grijs met de schaduwen, maar dat is het uiterlijk dat in RAL 9010 is gestopt.
Aan de andere kant , @Le_Bidule ik zie niet waar de screenshot is die je voor me hebt gemaakt. Het bevindt zich in het planbestand, niet in de 3D?
Getest met het wijzigen van het 3D-componentmateriaal om te zien of de nieuwe kleur van toepassing is op de MEP-dwarsdoorsnede of niet. Zo ja, misschien gerelateerd aan de methode van het toewijzen van de kleur (toegewezen aan het lichaam?)
Ik stel me voor (hoop ik) dat de kleuren worden gedefinieerd op het niveau van elk stuk en niet in de montage. Als u met de rechtermuisknop op het eerste niveau van uw assemblage klikt: Heeft u de keuze tussen " Verwijder alle verschijningen " en " Verwijder alle verschijningen ?" Als " Verwijder alle verschijningsvormen " wordt voorgesteld, is dat omdat er "parasitaire" verschijningen zijn op het niveau van de assemblage (zie subassemblages). Doe een test door te klikken op " Verwijder alle verschijningen "... (klik niet op " Verwijder alle verschijningen " ... het is gewelddadig ... zelfs als CTRL+Z (backspace) mogelijk is.
Ik kom daar op terug... heb je verschijningsvormen geselecteerd in de Solidworks-bibliotheek (textiel, biologisch, etc.) of heb je op een kleur geklikt in de propertyManager?
Ik stuiter op het stuiteren van @coin37coin (we beginnen hoog te vliegen) ... Het ideaal is om uiterlijkheden te hebben die direct verband houden met de materialen.
Dank je wel @coin37coin, want ik denk dat je de vinger op mijn probleem hebt gelegd. Ik heb nu een kleur die verschijnt, maar ik heb een felgele kleur gezet en in mijn snit heb ik een grijsachtig gele kleur.
Enig idee waarom het geel grijs is in de beker en niet op het 3D-model?
Zou het uit de hoek van mijn podiumlicht komen en dus uit een schaduw?
Dat is wat ik doe als ik in het algemeen gerender. Het is in de interieurs van kamers waar geen licht hoort door te gaan... en daarom is het niet vertegenwoordigd. Dit geeft een donkerdere kleur.
Nu, zoals eerder vermeld, is dit in gevallen van vertegenwoordiging. Voor de tekeningen, ik weet het niet. Maar het is waar dat als je in " realview ", de vraag kan rijzen. Wat staat er als u de optie intrekt?