Gietstukken

Hallo

Ik zou graag willen weten of iemand een gemakkelijke manier heeft om met Solidworks extra dikte toe te voegen
buitenkant naar een deel met een min of meer complexe vorm.

Ik heb in Solidworks een onderdeel getekend dat als model zal dienen voor een productie van verloren was.
Het stuk dat ik heb voorgesteld is van eindige afmetingen.

Wanneer een onderdeel in een gieterij wordt vervaardigd, weet je noodzakelijkerwijs dat er een krimp van het metaal is.
Dus ik zou mijn model graag met ongeveer 2-3% willen vergroten voordat ik het 3D-print.
Aan de andere kant wil ik het groter maken door extra dikte rondom het model toe te voegen.
Ik heb het geprobeerd met de laddertool, maar het voldoet niet aan mijn behoeften, naast het vergroten van het model wordt het langer en dat wil ik niet.
Dus ik dacht eraan om de vlakken te verschuiven met de oppervlaktegereedschappen, maar ik vind het niet praktisch en afhankelijk van de offset-dikte zijn er ongewenste vervormingen.
Anders heb ik geprobeerd een buitenschaal te maken door de dikte te berekenen die moet worden toegevoegd, omdat er geen percentage in de parameters staat. Aan de andere kant moet ik het model erachter herwerken.
Als iemand een beter idee heeft, ben ik er helemaal voor.
Bij voorbaat dank

Cédric

Hallo
Het invoegen van > gezicht > Shift?

6 likes

Hallo

In de gieterij of het gieten van kunststoffen had ik geleerd om een 2e volume te maken met een schaal van 1.02 1.03 om bijvoorbeeld de mallen te maken. (door volume-aftrekking)

2 likes

Hallo
Dank u voor uw antwoorden.
Wat het beste werkt, is om het gezicht te compenseren.
Jammer dat er niet direct een functie op een volume zit.