Plaatwerkonderdeel: Probleem bij het importeren van modelafmetingen

Hallo

Bij het tekenen van een plaatwerkonderdeel, bij het importeren van de afmetingen van het model, wordt de diktemaat nooit (of bijna...) weergegeven.

Is er een oplossing of configuratie om dit probleem op te lossen?

In Solidworks-opties, in Systeem/Algemeen/Tekeningopties.

Er is een optie "markeer standaard alle afmetingen van assemblageonderdelen voor import in tekeningen"

Lost dit het probleem op?

En in uw onderdeelmodel zal ik een dikte-eigenschap toevoegen die gerelateerd zou zijn aan de variabele dikte

1 like

Hallo

Persoonlijk vind ik het super gevaarlijk om via het object van het model te citeren. Want als je op de afmeting klikt en deze wijzigt, is het het onderdeel dat wijzigt omdat dit de constructiematen van het onderdeel zijn...

@Bart: De optie is aangevinkt. Het probleem van eigendom doet zich voor wanneer je een stuk plaatwerk met meerdere lichamen hebt met verschillende diktes.

@ ac cobra 427: het grote voordeel is dat de toleranties van de MEP terug te vinden zijn op het model en vice versa. Bovendien, als de kamer goed gemodelleerd is, vereenvoudigt het de leden van het Europees Parlement.

1 like

Ok als je in multi-body is, denk ik dat het normaal is. Voor uw leden van het Europees Parlement hoeft u alleen maar configuraties te maken met uw verschillende organen en daar zou het moeten werken. U kunt de functie voor het verwijderen van het lichaam gebruiken, uw creatieboom die u heeft gelast en daar implementeert u en klikt u met de rechtermuisknop op het lichaam en verwijdert u ten slotte, het hangt af van uw versie van Solidworks.

In een enkele behuizing wordt de dikte niet weergegeven.

Bij single size vul ik via een eigenschap de dikte in de cartouche in

Hallo

Is het mogelijk om het plaatwerk te posten?

Moge de kracht met je zijn

1 like

Hallo OBI WAN

Op een avond het plaatwerk, kun je het thuis proberen? Hiermee kunt u zien of dit een probleem is met Solidworks of de configuratie.

capture.jpg

Hallo 

Ik zou graag je plaatwerk willen omdat ik heel vaak op deze manier oefen en thuis werkt het goed .aan de andere kant  is het waar dat de beoordeling niet in alle weergaven verschijnt.

Moge de kracht met je zijn

1 like

Thuis werkt het niet in de voor- en achteraanzichten en voor links-rechts en omhoog-omlaag werkt het en ik denk dat het normaal is omdat je normaal gesproken in deze aanzichten de dikte van het onderdeel ziet.... Het hangt tenslotte allemaal af van hoe je je onderdelen maakt, maar normaal gesproken kan hij ze in het voor- en achteraanzicht niet maken...

1 like

@ AC cobra 427 en Obi wan: Bijgevoegd een stuk plaatwerk waar de dikte niet wordt weergegeven

Deel 3.SLDPRT

Zijn Europarlementariër

deel 3.slddrw

Hallo

Thuis werkt het, aan de andere kant als je het object van het model invoegt, heb je onderaan aangevinkt "inclusief objecten van verborgen functies"

Moge de kracht met je zijn.

3 likes