Ok onderdeel - fout sjabloon

Hallo

Ik maak een toneelstuk, so far so good. Ik sla het op, open het opnieuw en alles werkt nog steeds goed.

Maar als ik het opsla als model en ik open een kamer vanuit dit model, dan krijg ik verschillende fouten in mijn bouwboom zoals relaties die het niet meer kan vinden of plannen...

Heb je ooit dit soort problemen gehad?

Hartelijk dank!

Hallo

Kunt u uw exposities in een dossier plaatsen zodat wij ernaar kunnen kijken???

Dat is het onderdeelbestand...

carport_a.sldprt

En het model...

Ik ben in SW2017

cartport_a.prtdot

Verdomme, ik ben onder 2016!!

Waarom zou je het in een modelstuk stoppen; Wat zal het doel zijn???  

Het is een configureerbaar stuk dat ik regelmatig moet gebruiken, met alleen verschillende afmetingen, vandaar de interesse voor mij om er een model van te maken.

Hoe dan ook, ik begrijp niet waarom het verknoeit als het wordt opgeslagen als een sjabloon terwijl alles in orde is voor de kamer.

In de slddot is het om modellen van materiële onderdelen te hebben die zijn toegewezen met materiaal dat al is toegewezen en de gepersonaliseerde eigenschap vooraf is ingevuld volgens het materiaal.

Ik gebruik ook standaard onderdelen en ik heb een bibliotheek aangemaakt, je maakt een map aan met je standaard onderdelen en die voeg je toe in solidworks. Zie PJ

rajout_bibliotheque.jpg

Ik heb ook mijn bibliotheek met onderdelen...

Maar hier is het een gevouwen plaatwerkconstructie die als vergelijkbare projecten moet worden gebruikt, maar met telkens andere afmetingen voor verschillende klanten...

Ik moet het dus als model gebruiken en niet als bibliotheekstuk.

Maar ongeacht het gebruik, ik begrijp niet waarom het relaties verliest wanneer het wordt opgeslagen als een sjabloon terwijl alles in orde is voor het onderdeel, vandaar mijn vraag...

Dit is mijn originele stuk

capture_decran_2017-07-09_22.25.17.png

En dit wanneer ik een stuk maak van het model van mijn originele stuk

capture_decran_2017-07-09_22.26.47.png

Ik denk dat het buggy is omdat het een stuk met meerdere lichamen is. Ik heb het uit één stuk gemaakt en het werkt geweldig.

ac_cobra.prtdot

En hier is de andere...

ac_cobra.sldprt

Bedankt voor het idee... maar het is waar dat ik de multibody nodig heb...

Ik heb andere modellen in multibody mechanisch gelast, er is geen probleem.

Het zou wel eens een insect in plaatwerk kunnen zijn... maar ik vind het nog steeds gek...

Vermijdt een Max-symmetrie

Als u mogelijke problemen wilt voorkomen

Visueel aan. De indruk dat jij. 4 Identiteit profiel

Dus maak je profiel aan

Gelaste constructie

en Drive Works voor formaatwijzigingen

@+

2 likes

Hallo

Het probleem komt waarschijnlijk voort uit het feit dat je een gezicht hebt gebruikt als schetsreferentie die kan veranderen wanneer een wijziging wordt aangebracht (of een referentie die in sommige gevallen niet meer bestaat)

Pas uw schetsen aan zodat ze gebaseerd zijn op vaste referenties zoals de herkomst.

Anders heb je in plaats van het maken van sjablonen, de configuratie-uitgever die daarvoor is gemaakt. Het is veel sneller om een formulier in te vullen dan om de afmetingen in te typen waarnaar u in het model moet zoeken om ze te wijzigen.

Anders, net als GT22, kan driveworks het werk doen, maar ik vind het een beetje zwaar voor een eenvoudig onderdeel.

3 likes

Persoonlijk, en dit is slechts mijn mening, zou ik het wetsplan gebruiken als een symmetrieplan om het model te vereenvoudigen:)

Hallo

Ik lees haastig, maar ik bevestig dat symmetrieën problemen kunnen veroorzaken, persoonlijk vervang ik ze door een uitlijning (V/H) van de eindpunten van de segmenten en een gelijke lengte, anders gebruik ik constructielijnen en het middelpunt in het geval van een helling. Kortom, dit alles alleen als het stuk in de loop van de tijd moet evolueren.

2 likes

Hallo Fredus,

Ik heb je model geopend op SW2017 en ik heb geen bug, zelfs niet door de waarde van je vergelijkingen te veranderen.

Aan de andere kant merkte ik dat de laatste schets van je model de "sketch121" is, dus je bestand is niet nieuw,

Het beste wat u kunt doen bij het maken van een model is om helemaal opnieuw te beginnen en het bestand in één keer te maken (geen verwijderde functies of Z-bedieningselementen) en het direct op te slaan in . PRPDOT

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden. Ik zal uw advies gebruiken en het bestand opnieuw doen volgens hen.

Pierre, het is ongelooflijk dat je geen fout maakt. Mijn bestand is nieuw, maar ik heb waarschijnlijk gewist, ctrl z... Maar goed, ik ga het ook proberen om het in één keer nog een keer te doen...