Trihedraal deel en originele positie eerste schets

Hallo
Onderwerp een beetje reërend, maar zou je weten hoe na het plaatsen van de drievlakker in de Cartesiaanse richting (de Z omhoog) om de eerste schets in beeld te maken frontaal wordt (bijv. hierboven) om in de goede richting te zijn?
Het viel me op dat als we Z bovenaan de eerste schets beginnen, de Z naar beneden gaat en de oorsprongspijl naar boven.

Dit is de kwestie van een reflectie met de kerstman...

Hallo

Klik met de rechtermuisknop op het Top ⟹Face-plan en keer vervolgens normaal om (image)
?

De inversie draait rond de Z-as, maar klapt deze niet omhoog.
Ik had hoop

Sinon, attendre la version 2025 et sa nouveauté (et son lots de bugs :crazy_face:):
https://help.solidworks.com/2025/french/WhatsNew/c_wn2025_fundamentals_specifying_z_up_template.htm

2 likes

… aangezien er op dit moment geen plannen zijn om mijn versie bij te werken... Maar dat is het antwoord dat verklaart waarom het op dit moment niet werkt

Kan niet wachten op de SP5 :face_with_raised_eyebrow:

Het is 20 jaar geleden dat de gemeenschap erom vraagt, we zijn meer dan 2-3 jaar verwijderd

Sorry, maar als het probleem alleen is om aan een onderdeel te werken met een Z die naar boven wijst, is het niet nodig om SW bij te werken om te wachten op de " nieuwigheid " (een nieuwigheid? niet zo veel). Het is nu al mogelijk.
Het bewijs in video/audio. Hoe over te schakelen naar Z-up op mijn 2020sp5:

1 like