Aluminium gietstukken

Hallo

Ik maakte een machinaal bewerkt onderdeel in aluminium en mijn klant vroeg me of we het konden gieten.... en ik weet er niets van

Heeft u uitleg of bronnen die mij in staat stellen het onderdeel zo te maken dat het aan een gieterij wordt gegeven voor de realisatie van de mal. 

1 like

Hoi @ Gerald

Al vanuit de configuratie van uw kamer weet of het mogelijk is

een mal met een mannelijk en vrouwelijk deel met lades 

Dus als je klant je vraagt dat hij zal proberen een goede serie te maken

@+................

Het is het idee om een groot aantal stukken te produceren.

Ik heb al zo'n groot aluminium onderdeel gemaakt en we hebben het gietstuk genomen, we hebben het machinaal bewerkt om het uiteindelijke onderdeel te verkrijgen.

Maar hier sta ik voor een klein onderdeel dat bij het bewerken goed is gedaan. maar vereist veel chirurgie.

Gieten zou het mogelijk maken om een symmetrisch onderdeel te maken, waaraan de bewerking zijn "betekenis" en functie zou geven.

Waar ik naar op zoek ben, is de mogelijke hoek of vertrek. Bij verspaning gaan we zelfs zo ver dat we een gereedschap maken om materiaal op een bepaalde manier te verwijderen. 

Voor jou die een beetje weet over mijn gt22-werk, zou het de realisatie zijn van de beker van het koptelefoonproject. 

1 like

In hoek kun je alles op verlof dito

Het enige probleem is het verwijderen van de mannelijke en vrouwelijke delen uit de mal

Ik zou je links hebben gegeven naar tutorials die ik heb gepost, maar het is zo moeilijk en lang dat ik het opgeef

@..................

Hallo

Het eenvoudigste zou zijn als je een gieterijmaker vraagt wat hij ervan vindt?

Daarna, als het onderdeel haalbaar is in een gieterij, moet u een mal laten maken met schetsen en verschillende fittingen die specifiek zijn voor de gieterij, afhankelijk van de complexiteit van het onderdeel. Zorg ervoor dat u rekening houdt met de krimp voor het maken van de mal, deze heeft te maken met de gesmolten materie.

Ik werk soms met gieterijen, met het idee dat ik ze mijn onderdeel in CAD stuur, ze valideren de haalbaarheid of niet, ik stuur dan mijn afgewerkte CAD-onderdeel naar een modelbouwer die zorgt voor het maken van het model of de mal volgens de vereisten met betrekking tot de productiemethode, van het type gieterij en het materiaal.

3 likes

@gt22 ja, ik weet dat het zoveel moeite is dat ik de vraag stel dat ik geen tutorial heb gevonden. 

@hospital. Quentin: Ja, het is een manier om dingen te doen, maar als je nog nooit met een gieterij hebt gewerkt en het is een hypothetisch project over de haalbaarheid, het mishaagt me om naar de rozen te worden gestuurd.... om beleefd te zijn.

2 likes

Kijk onder andere naar deze tutorial, het is geen aluminium, maar het is leuk

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/preparation-des-pieces-pour-creer-un-moule

@+ ......

2 likes

Hallo

Allereerst moet je weten of het stuk in een zandvorm of een schelpvorm wordt gemaakt.

Vervolgens is het tijdens het ontwerp absoluut noodzakelijk om alle scherpe randen door filets te verwijderen. De radii variëren, maar minimaal 1 mm is niet slecht (ik probeer er voor de zekerheid overal 2 te plaatsen).

Voor de restanten, opnieuw in het algemeen, moet je beginnen met een minimum van 3°. Het is enorm, maar we gebruiken geen plastic.

Dat is het voor de 2 - 3 bases.

Positioneer je scheidingslijn goed, controleer je concepten en randen en de oprichter zal je op dat moment meer vertellen.

2 likes