Een parameter van een onderdeel beheren met Excel-gegevens - Zeer moeilijk om deze bewerking uit te voeren

Hallo

Ik geef toe dat dit soort verzoeken al op deze site is aangevraagd, maar ik heb de vragen van het forum in al zijn vormen al doorgenomen en ik kan nog steeds geen oplossing vinden.

Het blijkt dat voor een project een van de taken is om de kleur van de onderdelen van een assemblage te variëren, volgens Excel-gegevens.

Laten we ons voorstellen dat ik een kubus heb en dat die kubus in 4 andere 'kleine' blokjes wordt gesneden. Ik kan helemaal niet de macro vinden die elke kleine kubus zou associëren met een stukje gegevens uit een Excel-tabel.

Kunt u mij helpen deze macro uit te voeren?

Ik gebruik ook CATIA, dus als de technische oplossing gemakkelijker in te stellen is met deze software, aarzel dan niet om het me te vertellen

Bedankt!

K.E

Hallo

Je zou je moeten kunnen redden met deelfamilies omdat je dan de kleuren van de componenten of lichamen kunt regelen (zie SW help).

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/r_color_parameter_in_configurations.htm

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Ik wist er niets van, ik zal zien of het me kan helpen.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren!

Fijne dag