Het materiaal van het onderdeel beheren vanuit een formulier voor aangepaste eigenschappen

Onder SW2014 kunt u nu het materiaal beheren via een familie van Excel-onderdelen:

We zetten de eigenschap "$BIBLIOTHEQUE:MATERIAUX@Nom van de kamer" in een van de kolommen (zonder de ")

De waarde van de regel moet gelijk zijn aan: "bibliotheeknaam:materiaalnaam" (zonder de ")

Als je jezelf op de waarde zet heb je een drop-down lijst met je verschillende favoriete materialen (zelfde drop-down lijst als onder SW als je het materiaal bewerkt)

Ik weet niet of dit je helpt je probleem op te lossen, maar het kan sommige anderen helpen.

@froussel, bedankt, maar het komt inderdaad niet overeen met mijn verzoek omdat ik het Excel-document niet wil doornemen en ik maak geen familie van onderdelen maar een selectie van het gewenste materiaal tijdens het ontwerp (250 in onze database)

@froussel, ik kom terug op wat ik heb gezegd! Dit kan inderdaad nuttig zijn!

Misschien kan ik een interface maken van Excel, zoals een formulier voor aangepaste eigenschappen. Op deze manier zal ik het gemak en de functionaliteit van de interface hebben maar ook de link met de eigenschappen van SolidWorks....

Wordt binnenkort ontwikkeld!