Een assemblage beheren met Excel

Hoi allemaal

Mijn vraag is simpel en toch kan ik geen concreet antwoord vinden. Ik gebruik de 2012 versie van SW

Ik zou graag willen weten of we vanuit een Excel-bestand in een assemblage:

- Geef een waarde van een stressafstandsdimensie

- Verander het aantal lineaire herhalingen van componenten

- Onderdelen verwijderen

Dank u voor uw antwoorden

Doper

Hallo

Heb je het geprobeerd met een familietafel in de kamer?

Hallo, de familie van onderdelen is de beste manier. Deze tutorial geeft antwoord op alle vragen:

De SolidWorks-familie van onderdelen - januari 2011 - Web Lunch: http://youtu.be/aGZTv99R4hE

Heb je een voorbeeld om te laten zien

die u wilt beheren

1° Uw montagebeperkingen via een Excel-tabel?

2° Herhalingen van componenten wijzigen

3° Om onderdelen te onderdrukken

Dus 3 vragen en slechts één

@+ ;-)

Dank u voor uw antwoorden.

Ik zal mijn probleem in meer detail uitleggen.

Ik teken een co-voyeur en de lengte is variabel. Hiervoor heb ik mijn twee subs aan elke kant die ongewijzigd zijn en in het midden voeg ik verschillende subsets chassis toe of verwijder ze, afhankelijk van de lengte die ik wil.

Als ik de afstandswaarde van een contreatise probeer aan te geven, is het om een van de deelverzamelingen op de afstand van de andere te plaatsen voor de totale lengte.

Als ik het aantal lineaire herhalingen probeer te veranderen, is het om de lege ruimte tussen de twee uiteinden op te vullen met behulp van chassis

Als ik onderdelen probeer te verwijderen, is dat omdat ik meerdere chassis van verschillende afmetingen heb en ik ze niet allemaal wil gebruiken.

Wat ik in gedachten heb is een basisassemblage waarbij ik al mijn basissubassemblages tegelijk aanwezig heb en al mijn afstandsbeperkingen op 0 heb gezet en mijn lineaire herhaling op 1 en via de Excel-sheet verwijder ik de componenten die ik meer wil, posities van de anderen en hun aantal

In de hoop dat ik duidelijk was

Op dit moment is mijn kennis van SW beperkt tot het eenvoudig tekenen van onderdelen, maar ik ben klaar om te leren. In het verleden had ik al families van onderdelen gebruikt, maar het leek mij dat het beperkt was tot het onderdeel en niet tot de montage precies.

Doper

2 likes

De families van onderdelen zijn heel goed van toepassing op assemblages, voor afmetingen, onderdeelverwijderingen enz.

Het werkt op dezelfde manier als voor munten: zie de vorige link.

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_Design_Table_Configurations.htm

Ik ga geen nieuw onderwerp maken voor mijn vraag:

Kan iemand mij vertellen wat de opdracht is om een onderdeel uit de assemblage te verwijderen uit de excel-sheet en indien mogelijk uit de onderdeelfamilie.

Als het kan, natuurlijk

Bedankt

Gedoopte site

Als je myCADtools hebt, kun je kijken naar de PilotAssembly-tool , een Excel-blad dat de SolidWorks-assemblage aanstuurt

A+