Een solidworks-dimensie beheren via Excel?

Hallo, na veel onderzoek naar de Excel-zijdriver via solidworks, schrijf ik je om hulp.

Inderdaad, ik ben momenteel bezig met een eindestudiestage en ik moet een Excel-bestand maken om solidworks-dimensies via Excel te beheren. Ik neem het werk van een student van vorig jaar over, zij heeft dit excel-bestand al gemaakt evenals het ontwerp van de montage, maar ik zie niet hoe de pilot werkt.

Ps: Ik kan je de montage met het excel bestand toesturen

Vriendelijke groeten.

Hallo

Voor de families van onderdelen (Excel gekoppeld aan SolidWorks) zie deze link:

https://www.youtube.com/watch?v=aGZTv99R4hE

Of de helppagina:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Creating_a_Design_Table.htm

Anders, wanneer ik een nieuwe artikelfamilie start (veel configuraties op een SolidWorks-bestand), maak ik meestal 2 configuraties, wijzig ik alle afmetingen op een van de configuraties en maak ik vervolgens de onderdeelfamilie automatisch (> onderdeelfamilie invoegen > Automatisch). Dit is een goed begin om te begrijpen hoe het werkt, en dan kunnen we kolommen in het Excel-bestand toevoegen om configuraties toe te voegen.

U kunt er ook voor kiezen om te linken naar een extern Excel-bestand, maar in dit geval moet u het vooraf opmaken zodat het de "taal die SolidWorks begrijpt" respecteert.

@.PL: Ik denk dat @ohsmogo een assemblage wil rijden. Ik denk dat de beperkingen.

2 likes

@remrem: De beperkingen van de assemblage worden op precies dezelfde manier beheerd voor een assemblage. Met een familie van onderdelen in een assemblage is het mogelijk om:

- de afmetingen van de lengtebeperkingen te wijzigen,

- om bepaalde beperkingen op te heffen of opnieuw te activeren,

- of zelfs onderdelen of subassemblages, enz. verwijderen of opnieuw activeren ...

Het beste, zoals ik al zei, is om een test uit te voeren door 2 configuraties te maken en vervolgens automatisch de familie van onderdelen te maken.

2 likes

Ok heel erg bedankt voor de snelheid van je antwoord,  ik begin daarmee en ik vertel het je nog een keer!

1 like

Bedankt @.PL voor deze details.

1 like