Het aandrijven van een totale lengte bestaande uit lijn en boog in Solidworks

Hoi allemaal

Ik kan een klein probleem niet oplossen in de schetsmodus in solidworks.

In de schets heb ik een schets die bestaat uit een lijn en een boog. Het ene uiteinde staat vast. Ik wil geen lengte- en straalzijden, maar eerder een totale lengte die de lengte van de lijn en de straal van de boog bevriest (er is een tangensbeperking). Kortom, ik wil de totale lengte instellen en dus controleren.

Hoe je dat doet.

Dank u voor uw hulp.

1 like

Hallo

Sinds SolidWOrks 2012 is het mogelijk om een booglengte te dimensioneren:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Video_Dimensioning_Arc_Length.htm

Dus creëer gewoon deze kansen zoals hierboven, en maak een vergelijking met de som van de 2 (of 3) kansen.

1 like

Hallo

Bedankt voor dit begin van hulp. Aan de andere kant kan ik geen vergelijking maken die zegt dat de som van de 2 kansen (lijn + boog) gelijk is aan bijvoorbeeld 180. Kun je me helpen?

Bij voorbaat dank

1 like

Hier is een mogelijke oplossing

test_equation.zip
2 likes

Niets beter dan zo'n duidelijk voorbeeld...

1 like

Hallo

Onder Pro/E heb ik de mogelijkheid om een omtrekmaat in te voeren die zelf de lengte van de ketting berekent.

Het is gewoon nodig om het een variabel element te geven dat wordt aangedreven door deze omtrekdimensie.

Het is verrassend dat we niet iets soortgelijks vinden onder Solidworks.

Anders heeft u voor uw toepassing 3 zijden nodig en niet 2: Lengte van de lijn, straal en een 3e dimensie die de positie van het eindpunt of 180° boog is, enz....

S.B

Voor de vergelijkingen moeten de dimensies bestaand en gecontroleerd zijn.

Vervolgens moet u de vergelijking maken door op elk van de dimensies te klikken.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/c_working_with_equations.htm

Bedankt Lucas P. voor de links. Ik kon doen wat ik wilde.

Cdt

1 like

Hallo

Een nieuwe functie voor 2014 maakt het mogelijk om de totale lengte van verschillende entiteiten direct te dimensioneren met de dimensioneringstools.

De besturing is te vinden in Smart Dimensioning > Path Length Dimension.

Manon

3 likes