Aansturen van een globale variabele vanuit een hoger assemblageniveau

Hoi allemaal

Ik wil een assembly aansturen vanuit een formulier voor aangepaste eigenschappen in SolidWorks 2015. Mijn stukken worden in situ gemaakt om aan een skelet te worden gekoppeld. Dat wil zeggen, wanneer de afmetingen van het skelet veranderen, veranderen ook de afmetingen van de onderdelen.

Om mijn skelet aan te drijven, moet ik een globale variabele aandrijven, laten we zeggen "lengte". Maar ik kan het alleen doen door in de kamer te zijn.

Wat ik wil: Maak een globale variabele onder de assemblage die de globale variabele van het onderdeel aanstuurt.

Weet jij hoe je deze kansen aan elkaar kunt koppelen? Ik heb het geprobeerd via het txt-bestand, maar niet erg praktisch ... Op Inventor zou je 2 van dit soort bestanden kunnen koppelen zonder tussenbestand.

Bedankt!

1 like

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is zonder een VBA-macro ...

1 like

Gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=pHte574jsdM

Tip top coole flex

1 like

Dank u PL in ieder geval voor uw antwoord.

Heb je mijn vraag in die zin begrepen?

1 like

Nee, sterker nog, ik vond dat er iets geïntegreerd moest worden in de eigendomsvorm...

Dat is het precies, ik stuur dan deze globale variabele uit de eigenschapsvorm. Dus als ik een skelet heb dat onderdelen aandrijft, laten we ons dan voorstellen zoals in het echte leven om te vereenvoudigen:

Ik heb een "menselijk lichaam"-assemblage, ik ga naar het "skelet"-deel dat het "arm"-deel aandrijft, want als het "skelet" groeit, groeit ook de "arm".

In het gedeelte "skelet" klik ik op de lengtemaat, die ik "Longueur_Bras_Squelette" noem.

Vervolgens maak ik een assembly-eigenschapsformulier aan, waarin ik een "getal"-attribuut invoeg dat ik "Longueur_bras_formulaire" noem (de namen moeten anders anders gaat het systeem verloren.

In mijn assemblage noem ik dit formulier, verander ik de waarde van "Longueur_bras_formulaire", daar maakt SolidWorks deze parameter aan in de aangepaste instellingen.

Vervolgens ga ik naar de vergelijkingseditor, maak een globale variabele "Longueur_bras_globale" en stel de met in gelijk aan de aangepaste eigenschap (d.w.z. "Longueur_bras_globale" = "Longueur_bras_formulaire")

Vervolgens maak ik de afmetingen van het "skelet"-onderdeel zichtbaar in de assemblage, dubbelklik vervolgens op de dimensie "Longueur_bras_squelette", ik bewerk de waarde met een "=" en ik kies "globale variabele" en vervolgens "Longueur_bras_globale".

En dat is het, alles is met elkaar verbonden! (Aan de andere kant weet ik niet of we deze interface echt nodig hebben via de globale variabele of dat de dimensie direct controleerbaar is met de aangepaste eigenschap)

2 likes