Hallo
Ik wil graag een algemene assemblage maken op Solidworks met een plaatstalen chassis om verschillende elementen te kunnen monteren.
Op dit chassis worden 3 onderdelen gemonteerd:
Een pomp, een tandwielkast en een elektromotor
Elk stuk in dezelfde familie heeft niet dezelfde afmetingen als de andere en kan niet worden gewijzigd.
Ik zou graag willen dat de onderdelen zich op het chassis positioneren, met zoveel mogelijk automatische beperkingen. Ik weet niet of het mogelijk is om dit te doen, aangezien de onderdelen elke keer iets anders zijn, maar laten we ons voorstellen dat mijn motor een hoogte heeft tussen zijn as en zijn basis van 100 mm, en dat de tweede motor op 110 staat. Ik zou graag willen dat wanneer ik het een of het ander kies, de as direct coaxiaal is met de as van de versnellingsbak, zonder extra manipulatie.
Gezien de hoeveelheid onderdelen en mogelijke combinaties met de catalogus die ik heb, wil ik dit allemaal niet handmatig doen.
Ik hoop dat er een oplossing mogelijk is, zonder al te veel programmeren of iets anders want ik weet er niets van.
Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet, Valentijn.
Zijn uw componenten al gemodelleerd?
1 like
Een weg om te verkennen zonder ervan overtuigd te zijn dat het de klus kan klaren: http://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/c_magnetic_mates_intro.htm
2 likes
Hallo
Kijkt u naar de kant van de "beperkingsverwijzingen"?
De implementatie van dit systeem kan lang duren als je een grote bibliotheek hebt, maar dan is de tijdwinst aanzienlijk, zeker als je sommige componenten moet vervangen door andere
5 likes
Hallo
Er is ook de optie voor beperkingsverwijzing die goed werkt.
Moge de kracht met je zijn.
3 likes
Hallo
Ik weet niet wat je ervan vindt, maar ik zie geen andere oplossing dan een macro die vertrouwt op een waarheidstabel in Excel of ingesloten als een variabele. Tabel met de compatibiliteit en onverenigbaarheid tussen de drie elementen of tussen "N"-elementen, enz.
Formidabel beheer van deze tafel in de loop van de tijd, vooral als de after-sales service erachter zit.
Omdat @Valentin dit schrijft (motor heeft een hoogte tussen zijn as en zijn basis van 100 mm, en dat de tweede motor op 110 staat. Ik zou graag willen dat als ik het een of het ander kies, de as direct coaxiaal is met de as van de versnellingsbak).
Als ik het goed begrijp, betekent dit
Als de keuze van de as van het motortype bij 1OO is
Kies dan voor ZRB 100 assige pomp
En als as 100 overeenkomstige gaten in het frame kiest, enz...
Ga naar Aspirine Tube *:0{
De moraliteit is niet gemakkelijk omdat er verschillende combinaties van onderdelen en combinaties van positionering op het frame zijn.
Ik zie alleen onze macro @As om de mate van haalbaarheid aan te geven.
ALLO dokter @d.roger !!
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Heeft u geprobeerd een plan te maken dat zich in elke configuratie op de afstand tussen de basis en de motoras bevindt (u maakt uw plan en klikt vervolgens met de rechtermuisknop op de dimensie en configureert de dimensie, u kunt alle hoogtes in dezelfde tabel op een relatief eenvoudige manier beheren).
Dan doe je hetzelfde in je 2 andere accessoires.
In je assemblage beperk je deze opnamen samen. Op deze manier zijn de assen altijd uitgelijnd.
Het enige wat u hoeft te doen is uw chassis te beheren (u zou het zelfs vrij automatisch moeten kunnen genereren).
Niet makkelijk uit te leggen, maar ik denk dat het kan werken. Ik voeg een afbeelding toe om te proberen het wat duidelijker uit te leggen
2021-05-19_16h43_01.png
Hallo
Bedankt voor je antwoorden, ik denk dat ik iets heb gevonden waarmee ik een schijn van automatisme kan hebben bij het plaatsen van de assemblagecomponenten. Ik creëerde vlakken en assen op de platte en cilindrische oppervlakken van de onderdelen die tijdens de assemblage zouden worden verwisseld. Op deze manier, wanneer ik het onderdeel vervang door de juiste functie, vindt SolidWorks de spanningen die op bepaalde oppervlakken worden uitgeoefend en vervangt deze zelf, zolang het onderdeel dezelfde oriëntatie heeft in het coördinatensysteem. Het maakt het al veel gemakkelijker. Ik denk dat dat genoeg zal zijn voor dit probleem, het zal me in staat stellen om te voorkomen dat ik alles van A tot Z met de hand moet plaatsen.
Nogmaals bedankt!
Met vriendelijke groet, Valentijn.
1 like