Hallo, mijn baas vroeg me om hem 3D-plannen te geven, maar hij heeft geen idee hoe hij 3D moet maken, dus voor hem is het gemakkelijk en kun je 3D-ontwerp maken...
Hoe dan ook, dus hij vroeg me om hem voor morgenavond een 3D-netwerk mee te nemen, geïmplementeerd op 2D-plannen... Kortom, we hebben bouwplannen op Autocad, een gebouw met 3 verdiepingen, en hij zou willen dat ik de 3 plannen over elkaar heen leg in een 3D-ruimte door ze vanaf de werkelijke hoogte tussen elk niveau te passeren, en dat ik een netwerk van kanalen in 3D teken dat op de plannen gaat door afdalingen te maken tussen elk vlak... Hoe zou jij het doen? Denk je dat het gemakkelijk is om te doen?
Want dat heb ik persoonlijk nog nooit gezien... Ik heb geprobeerd de Autocad-plannen in een 2D-schets te importeren, maar hey... Zoals je je kunt voorstellen, verdween 3/4 van mijn plannen bij het importeren...
als je 3/4 van je 2D-weergaven verliest, zie ik geen eenvoudige oplossing.
Als het je lukt om niets te verliezen en als je alleen de muren en palen van het gebouw op deze weergaven hebt, bouw het dan om tot een 3D-stuk of eenvoudiger tot 3 3D-stukken, één voor elk niveau dat je stapelt.
Om 3D van DXF te bouwen, hoef je alleen maar te importeren zoals je deed in een schets en te extruderen (vaak na herbewerking omdat er vaak overlappende lijnen of open schetsen zijn en solidworks vindt dat niet leuk...)
Nou, in feite wil hij niet dat ik het gebouw in 3D uitschakel, precies, hij zou willen dat ik het gebouw in 2D verlaat, de verschillende niveaus over elkaar heen leg en er in 3D op teken... Zojuist heb ik net mijn hele gebouw kunnen exporteren, maar hey... Het geeft niets weer, want als ik in 3D teken, zijn de plannen die ik heb geïmporteerd onvermijdelijk schetsentiteiten en kun je ze zien door de 3D die ik heb getekend, dus je kunt je weg helemaal niet vinden...
CF IMAGE, om een overzicht te geven, de 3D-entiteiten die u ziet, bevinden zich op niveau 2...
Ik ben op zoek naar ideeën om het er goed uit te laten zien... Want daar... Het is echt lelijk. Als een optie zodat mijn schetsen niet te zien zijn door de 3D-entiteiten die ervoor staan...
Van mijn kant zal ik verschillende schoongemaakte plannen bewaren om met schetsen te komen die ik als geëxtrudeerd over elkaar heen zal leggen... (de echte tochtmodus)
Ik had het zo gedaan voor een Amerikaanse machine, maar let op je eenheidsconfiguratie voor de import. Ik eindigde met stukken aan de inch-kant in mm. Het ziet er meteen heel groot uit.
Ik ging naar mijn baas om hem te vertellen dat het echt een stom idee was om dit te doen, ik liet hem zien wat ik was begonnen te doen, hij gaf toe dat het echt lelijk was ^^
Dus ik ga de netwerken in 3D traceren en ze daarna opnieuw implementeren in autocad, gewoon om een beetje 3D aan de klant te laten zien...
Het wordt een beetje een gedoe, maar hey... Ik zou in staat moeten zijn om iets uit te krijgen door morgenavond ^^
Vooral omdat het een architect is die de plannen heeft gemaakt, heb ik niets tegen de archis maar hé, beoordeel een plan soms in mm, soms in cm en soms in m, het is een beetje op het randje :-/
Kortom, bedankt dat je de tijd hebt genomen om te antwoorden!