Ik ben een nieuw bericht aan het maken, omdat het vorige niet duidelijk was - sorry daarvoor.
Ik werk regelmatig aan 3D-integraties, met name om onze apparatuur in gebouwen te plaatsen.
Voor onze technici is het essentieel om een overzicht te hebben van zowel het gebouw als de geïnstalleerde apparatuur op de exacte locatie.
Om mijn behoefte te illustreren, nemen we een eenvoudig voorbeeld: ik wil mijn huis (het gebouw) modelleren en mijn bank erop plaatsen, met vermelding van de afmetingen en positie ten opzichte van de muur.
Ik wil alleen het totale volume van de bank zien, zonder de interne details (veren, latten, enz.).
Mijn doel is om te werken met een gebouw dat wordt weergegeven als een envelop - dat wil zeggen een volume waarvan alleen de buitenmuren zichtbaar zijn - zodat ik de objecten die erin zijn geplaatst gemakkelijk kan visualiseren.
Concreet, wanneer ik een machine integreer in AutoCAD, wil ik zowel de muur als de machine kunnen zien, zonder dat de muur de zichtbaarheid van de machine belemmert.
Heeft u mij een oplossing of methode om mij aan te bevelen om dit soort rendering te verkrijgen?
Ik wil de zichtbaarheid van verborgen randen niet gebruiken, omdat het dan erg moeilijk is om de opnamen te lezen en te wissen.
Als ik het goed begrepen heb (zonder een afbeelding moeilijk om zeker te zijn), U wilt een gevulde kubus voor uw gebouw tekenen en dat wat je kieuw naar binnen is geen verborgen lijn? Voor mij is dit niet haalbaar (en ook niet logisch) voor Solidworks.
Over het algemeen is het voor een gebouw voldoende om de dikte van de muren weer te geven, de voormuur en het plafond te openen en voila, voor een duidelijk plan met een positionering van elk ding ten opzichte van een referentie (hier onder de hoek aan de achterkant aan de linkerkant). Voorbeeld:
Een andere methode is om muren in oppervlak te maken om geen wanddikte weer te geven (of muur die we niet per se kennen.
Als ik het verkeerd begrepen heb, laat ons dan een voorbeeld in foto's zien van wat je krijgt en leg dan uit wat je zou willen, om duidelijker te zijn en een 3e post te vermijden! Over dit onderwerp is het gemakkelijk om in een bericht extra uitleg toe te voegen en gemakkelijker voor de mensen die het hebben beantwoord, om de thread te volgen.
Ik heb het nog nooit met oppervlak geprobeerd, misschien is het een goed idee. Hier, op foto's, is mijn probleem:
Ik integreer meerdere systemen in een gebouw. Ik vertegenwoordig niet de daken, maar ik moet de muren laten zien.
In deze opstelling is het vrij licht, maar als je geen doorsnede doorloopt en de weergavestijl verandert in schijnbaar verborgen lijnen, wordt de weergave echt overbelast.
Ik wou dat ik kon bepalen dat de envelopmunt niet voor de anderen uitgaat.
Heb je het geprobeerd met de optie " Bekijken vanuit een andere positie " in de tekening? => In de assemblage wordt het gebouw verwijderd uit de " standaard " configuratie => Er wordt een nieuwe configuratie aangemaakt waarin alleen het gebouw verschijnt.
In de tekening maken we de aanzichten van de " standaard " configuratie en vervolgens voegen we voor elke weergave de " Gebouw " -configuratie toe met de optie " Bekijken vanuit een andere positie ".
Voor mij is het meest begrijpelijke in dit geval van bovenaf gezien en vervolgens systematisch gesneden, om de muur niet te zien.
SW zal niet weten hoe ze moeten doen wat je wilt. Alle andere methoden zouden voor mij doe-het-zelf blijven. Stijl: maak een config zonder de voorwand voor het ene uitzicht en niet voor het andere... Het oppervlak zal hetzelfde probleem voor u creëren (of schijnbaar of niet, en geen tussenoplossing) Bewerken: de @Maclane oplossing (gezien vanuit een andere positie met het gebouw zou eigenlijk aan uw behoefte kunnen voldoen met een stippellijn op de achtergrond.
Bedankt voor deze feedback, ik zal deze oplossing proberen. Ik maak van deze gelegenheid gebruik om u te vragen wat uw tekenopties zijn als u een grote installatie doet, het is vaak moeilijk om randen te selecteren enz.
In geen geval herstelt u een tekening waarop sneden zijn gemaakt (ze worden nooit uit het Solidworks-geheugen verwijderd, zelfs niet als de weergave is verwijderd...
Maximale info voor een minimum aan views.
Geen overdaad aan ISO-weergaven.
In de mate van het mogelijke vermijden we het mengen van " kleur " -weergaven met zwart-wit-weergaven...
Raaklijnen worden verwijderd (tenzij dit het begrip verstoort).
We activeren de optie " Dynamic Graphics View Highlighting" opnieuw in de systeem-/weergaveoptie wanneer deze zonder duidelijke reden is uitgeschakeld (dit gebeurt vaak)
We hanteren onze eigen Tekenstandaarden.
We proberen onze basiskaarten en onze lay-outsjablonen up-to-date te houden. … => En natuurlijk maken we onze mappen regelmatig leeg *.Temp. + Solidworks Rx gebruiken om de rest op te ruimen...
Ik was het bijna vergeten: we hebben de autosave van Solidworks uitgeschakeld (het was bijna onmogelijk om met de actieve optie te werken, tegen de tijd dat onze assemblages werden geopend, probeerde solidworks ze al op te slaan => vicieuze cirkel / cyclische redundantie).