Mediaan schot op

Hallo

Ik heb een pad gemaakt met behulp van de XYZ-puntcurvefunctie van een bestand met 400 punten. Ik krijg uiteindelijk meer een spline dan een curve...

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een middenvlak te maken dat deze curve volgt?

Zeg maanden, als mijn vraag niet duidelijk is, zal ik het illustreren met foto's.

Bedankt.

Hoi Loic,

Persoonlijk begrijp ik je vraag niet goed??!!!  

Een kleine screenshot?

@ +

3 likes

Ik denk al dat het maken van een 3D-curve

via de tool Entiteit omzetten

zal je in staat stellen om eraan te werken

zonder de structuur ervan te kunnen veranderen

Na je Midway vliegtuig

Je moet je curve al zien (screenshot)

in staat zijn om het te meten

Plaats een punt op de helft van de lengte van je baan

@+ ;-)

2 likes

Hallo

In de schets kun je een oneven aantal controlepunten van deze spline  instellen (bijv. 15) en het middelpunt selecteren om je vlak te beperken en als je het normaal wilt instellen op die spline. 

Controlepunten --> klik met de rechtermuisknop op de spline  --> vereenvoudig de spline --> de tolerantie verlagen of verhogen om een oneven aantal punten te hebben

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik zal proberen het te verduidelijken.

Boven de 2 vervangt. De 1e is het vooraanzicht en de tweede is het onderaanzicht (Z-as)

Ik moet waarden meten op het vooraanzicht. Omdat de spline echter ook op de Z-as varieert, zou ik graag een vlak willen dat het gemiddelde is van alle variaties op deze as. Om maatregelen te hebben die zo gunstig mogelijk zijn.

1 like

@ Loïc

Hoe wil je een middenfoto maken op dit soort schetsen?

Hij zal nooit een middenvelder worden

Wat is het doel van je middenvelder?

Anders ja zoals @ Leblanc zegt

via een herhaling van een punt via herhaling op een curve en het aantal punten in een oneven getal

post je schets in stap als het mogelijk is dat ik iets probeer

@+ ;-)

2 likes

Het is misschien gemakkelijker om deze mediaan/gemiddelde/normale waarde te bepalen met Excel en vervolgens de offset-clip van een originele clip te maken.

1 like

Goedenavond 

Ik weet niet zeker of ik het begrijp, maar je kunt beperkte vlakken maken aan elk uiteinde van de curve en evenwijdig aan het voorste vlak, en dan een middenvlak doen, en hetzelfde opnieuw doen, maar evenwijdig aan het vlak eronder, en het snijpunt van de twee middelste vlakken zou je een X-as moeten geven in het midden van de variatie van je curve tussen het vlak eronder en het vlak ervoor.

Het is verdraaid, maar ik begrijp je verzoek zo, ik gewoon?

Aan de andere kant heeft het niets te maken met het midden van je curve...

De methode die ik je eerder gaf, kan je in staat stellen om een beperkt vlak te maken volgens een punt in het midden van je curve, je kunt vanaf dit punt de oriëntatie van het vliegtuig definiëren volgens het gewenste beeld.

Dank u voor uw begeleiding.

Het is me eindelijk gelukt om een correct resultaat te krijgen met de oplossing van romain

Fijne dag voor jou

Hallo

maar wie is Romain?

En hoe heb je dat gedaan?

2 likes