In de schets kun je een oneven aantal controlepunten van deze spline instellen (bijv. 15) en het middelpunt selecteren om je vlak te beperken en als je het normaal wilt instellen op die spline.
Controlepunten --> klik met de rechtermuisknop op de spline --> vereenvoudig de spline --> de tolerantie verlagen of verhogen om een oneven aantal punten te hebben
Bedankt voor je antwoorden, ik zal proberen het te verduidelijken.
Boven de 2 vervangt. De 1e is het vooraanzicht en de tweede is het onderaanzicht (Z-as)
Ik moet waarden meten op het vooraanzicht. Omdat de spline echter ook op de Z-as varieert, zou ik graag een vlak willen dat het gemiddelde is van alle variaties op deze as. Om maatregelen te hebben die zo gunstig mogelijk zijn.
Het is misschien gemakkelijker om deze mediaan/gemiddelde/normale waarde te bepalen met Excel en vervolgens de offset-clip van een originele clip te maken.
Ik weet niet zeker of ik het begrijp, maar je kunt beperkte vlakken maken aan elk uiteinde van de curve en evenwijdig aan het voorste vlak, en dan een middenvlak doen, en hetzelfde opnieuw doen, maar evenwijdig aan het vlak eronder, en het snijpunt van de twee middelste vlakken zou je een X-as moeten geven in het midden van de variatie van je curve tussen het vlak eronder en het vlak ervoor.
Het is verdraaid, maar ik begrijp je verzoek zo, ik gewoon?
Aan de andere kant heeft het niets te maken met het midden van je curve...
De methode die ik je eerder gaf, kan je in staat stellen om een beperkt vlak te maken volgens een punt in het midden van je curve, je kunt vanaf dit punt de oriëntatie van het vliegtuig definiëren volgens het gewenste beeld.